Normandie 2007.

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Roland schreef:zo geleden??? Nou Johan, dan wordt het tijd dat je je gear weer eens opzoekt. Gewoon een repro 2 maanden laten buiten hangen.........
Nope, re-enactment zit er voor mij niet echt meer in....

En met de beste wil van de wereld kan ik geen geld uitgeven aan repro....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Roland
Lid

Bericht door Roland »

hoezo, de sfeer is er (meestal) niet minder om.......anders gezegd de meeste bezoekers gaat het om een totaalbeeld en niet eens t verschil.

Roland
rendevouz with destiny
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Roland schreef:hoezo, de sfeer is er (meestal) niet minder om.......anders gezegd de meeste bezoekers gaat het om een totaalbeeld en niet eens t verschil.

Roland
Het gaat niet om het verschil....

Repro vind ik best voor re-enactment, maar ik geef liever 5OOEuro uit aan origineel spul dan 100Euro aan repro...

Hier wat foto's uit de oude doos! ALLES origineel!
http://www.theliberator.be/re-enactment.htm

Johan
29th Let's Go!!!!!
Roland
Lid

Bericht door Roland »

Heel gaaf die oude doos, wel jammer..............
rendevouz with destiny
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

@ topic starter,

Het Liberty Jump Team springt:

Normandy 2007:
June 3 Carentan (ronde bol)
June 5 Liesville sur Douve (ronde bol, nachtsprong)
June 7 Quineville (Freefall only)
June 9- La Fière (ronde bol)

3, 5 en 9 juni spring ik mee.
Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Roland
Lid

Bericht door Roland »

Nog ruimte???

Groeten

Roland
rendevouz with destiny
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Roland schreef:Nog ruimte???

Groeten

Roland
Op de DZ wel :mrgreen:

In the bird, nop, volle bak jumpers en vets.

Gr.,
Too Tall
Roland
Lid

Bericht door Roland »

veel succes en plezier, wellicht zien we elkaar

Groeten

Roland
rendevouz with destiny
faithkeeper
Lid

wij ook

Bericht door faithkeeper »

wij vertrekken 4 juni en heb net gelezen dat de para drops al op zaterdag zijn, das balen. hadden we graag eens willen zien.
wij zijn met 2 personen en hobbelen daar ook de hele week rond om alles weer eens goed te bekijken.
jorgen
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Hey Jorgen,

Ga dan naar de sprong kijk op de 5e.
Deze wordt gedaan op een originele DZ waar de eerste Pathfinders 5 juni 1944 c.a. 23h00 werden gedropt.

Vandaar dat er ook c.a. 23h00 gesprongen wordt.

See you on the DZ.

Gr.
Too Tall
faithkeeper
Lid

avond jump

Bericht door faithkeeper »

hoi, thanks voor de info , is die avond jump dan ook bij st mere eglise.
net buiten het centrum bij iron mike (bruggetje).
zo niet graag even info waar dan zijn we zeker ook van de partij.
tot op de dz
jorgen
paling
Lid
Contacteer:

Bericht door paling »

Ik zie dat ik een maand te laat ben ;) Ik ben er pas halverwege juli, bewust, in de hoop dat het dan wat rustiger is. Nog dingen die niet standaard zijn en me worden aangeraden?
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Een kleine impressie van onze bezigheden in Normandië.

http://2.upload.dailymotion.com/registe ... 0c/3661125

Hoewel het filmpje veel re-enactors toont die de hele week in uniform liepen, deden wij dat niet. Wij trokken een WW2 uniform aan op het moment dat we gingen springen. Is ook eigenlijk wel logish, omdat ons team ook actieve militairen en veteranen (Korea, Vietnam) bevat. De man die je ziet landen met de 3 vlaggetjes heeft 2 purple hearts en de man die je ziet praten voor die jeep is een Korea veteraan.

We hebben 3 sprongen gemaakt, het filmpje toont de eerste in Carentan.

Op 5 juni hebben we een nachtsprong gemaakt op Liesville sur Douve. Dat gaf toch wel een heel apart gevoel, je fantasie slaat dan ook wel een beetje op hol.
Na deze sprong hebben we natuurlijk een party gehouden ergens afgelegen. Om c.a. 03h30 june 6th heeft een nu actief dienende majoor van het 3 BAT 504PIR ons onze wings opgespeld.

Zaterdag 9 juni hebben we gesprongen op de 507PIR DZ bij Amfreville naast Timmes Orchard. Commander Thain is daar nu ook.
Een aantal van ons hebben daarna nog de route gelopen over de "geheime weg" naar La Fiere en hebben naast greppels ook de rivier de Merderet moeten doorwaden.

Op het filmpje ben ik de 3e die je ziet landen.

We hebben een leuke tijd gehad met o.a. Jake McNiece en Reed Pelfrey, natuurlijk hebben ze mijn para logboek gesigneerd (en nog veel meer natuurlijk).

Col. Smith 507PIR wist mij te vertellen dat ik inderdaad nooit een paratrooper zou zijn geworden in die dagen. Volgens de toenmalige richtlijnen zou ik 4 inches te lang zijn. Bovendien zou ik te zwaar zijn, zij zochten mensen tot c.a. 168 pond, doe er bij mij maar 40 bij en dat terwijl ik al 53 pond ben kwijtgeraakt om dit uberhaubt te kunnen doen dit jaar.

Anecdote die Col. Smith vertelde:
Col. Smith was op de dag dat hij was geland neergeschoten en door de Duitsers naar het hospitaal gebracht. Nadat hij bijgekomen was, stond er een Duitser met een karabijn naast zijn bed. Toen de arts kwam, vroeg hij deze waarom hij bewaakt werd, hij zij dat hij vanwege zijn verwondingen toch niet weg kon vluchten. De arts antwoorde en vertelde hem dat deze Duitser niet op wacht stond, maar dat deze hem had neergeschoten. De arts vertelde vervolgens dat de Duitser was gekomen om te zien hoe het met hem ging en hem zijn excuses aan te bieden.

Next jumps: Operation Market Garden.

Gr.
Too Tall
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ziet er leuk uit To Tall! Ook bijzonder verhaal van Smith..

Met welke groep heb je gesprongen? En hoe ben je daar precies terecht gekomen?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

http://www.libertyjumpteam.org

Ik heb een aantal van hen ontmoet in 2004, toen waren ze nog allemaal bij het WWII Airborne Demonstration Team (ADT). Vorig jaar had ik me daar ook aangemeld, maar ben er achter gekomen (getipt) dat het ADT je een clausule laat tekenen dat je niet met andere teams mag springen op straffe van $ 5.000,-. Dit doen ze overigens pas als je de grondtraining hebt gedaan en je je gear al aan hebt voor de eerste sprong.

Een ander punt is dat zij zelden in Europa springen en ook in de US nauwelijks of niet worden uitgenodigd voor evenementen (waar daadwerkelijk gesprongen wordt). Tja, en als je dan niet met andere teams mag springen, wordt het wel een beetje saai natuurlijk en bovendien hebben wij in Europa de historische plaatsen om te springen. Als je ook op de site van wwiiadt.com kijkt dan zie je bij EVENTS ook alleen maar jumpschool en trainingweekends staan.

Het Liberty Jump Team (LJT) is opgericht door mensen die het met deze werkwijze niet eens waren. Zij vinden dat eenieder op zijn eigen wijze de veteranen moet kunnen eren, ook als dat betekend dat je met andere teams springt. Bovendien doet niet iedereen uitsluitend aan static line (SL) jumps, maar ook HALO, HAHO, Freefall en noem het maar op. Bij het ADT zou dat al niet kunnen omdat ze alleen SL doen en je niet bij een ander zou mogen springen.

Zo gezegd zo gedaan. Ik heb in april mijn opleiding gedaan in Oklahoma, 5 sprongen, allen uit een C47 en vorige week heb ik mijn eerste 3 demonstratie sprongen gedaan op historische plekken in Normandië. Daarbij was zelfs een nachtsprong. Ook deze sprongen zijn gedaan vanuit een C47.

Als het wat voor je is kun je gewoon contact opnemen via de website van het LJT en ben je zover dat je je echt wilt inschrijven kun je de benodigde formulieren daar ook downloaden.

Zolang financien, lijf en leden het toelaten weet ik waar ik zal zijn in sept, oct, dec. Heb ik een keer geen zin, dan wordt daar geenszins moeilijk over gedaan. Bij elk evenement kun je je inschrijven of het aan je voorbij laten gaan.

Gr.,
Too Tall
Plaats reactie