Nou ik was er, en het was fantastisch. Ik kwam donderdag aan samen met wat vrieden, naa het groene tentje te hebben opgezet en ons 101st(ja 101st ja.) uniform te hebben aan getrokken, hebben gegeten hebben we een rondje langs de voertuigen gemaakt en over het kampement gelopen. Die avond was er nog een briefing over het verdere verloop van het kamp. Verder was die dag snel voorbij en was ik best moe, we gingen dus redelijk vroeg op bed, om die volgende dag er weer 100% bij te zijn.

Dit is Gerard, een vriend van me, voor de tent.
De volgende dag, vrijdag, moesten we om 8 uur van bed. we zouden vandaag een battle tour maken door Assen en omliggende dorpen, Na te hebben ontbeten en ons hebben opgefrist gingen we naar voren toe om te kijken of we met iemand konden mee rijden, dit ging gemakkelijker dan verwacht. We werden geroepen, of wij misschien mee wouden rijden om de route te lezen. Verdeeld over drie wagens reden we weg. Ik zat eerst in een Amerikaanse ambulance, wat een erg leuke ervaring was.
We reden eerst richting baggelhuizen, waar onderandere een mockbattle te zien was. Alle wagens werden verdeeld over vier groepen, deze reden allemaal een andere route, om zo fille vorming te verkomen. Ik denk dat de route zo'n 25-40 kilometer was, ik weet niet precies hoeveel omdat we af en toe stopten, en weer verder gingen.
Toen we weer bij Baggelhuizen weg gingen konden we niet meer op alle 3 wagens mee rijden, dit omdat hun in Assen op het herdenkings defile moesten staan. We sprongen dus met zijn drieen in een wagen, ik zat achter de .50, Gerard achter de .30 en Wim was ergens achterop gestopt met een karabijn.

Hier wachten we op dat we weer verder mogen.

Even zitten.

Een foto onderweg.

Mensen op onze route.

Weer een pauze.
Uiteindelijk kwam onze route door Assen heen, waar we vlakbij het monument langs reden en 3 veteranen op een podium stonden, het was echt een drukte van jewelste, en als elke foto een boete was, stond ik nu flink in het rood.
Zaterdag was het open dag, veel mensen kwammen kijken en er waren wat parachute sprongen, ook deze dag vloog voorbij en voordat ik het wist zat ik in de auto richting huis. Het mooie van deze dag vond ik dat we door mensen van lhgh.nl zijn uitgenodigd om hun vereinging te joinen: 'Ik zie vaak 101st re-anactors, maar jullie blinken er wel uit!'
Als het goed is krijg ik in de loop van de week foto's binnen, er volgen dus meer.
Let op! Als jullie foto's/filmpjes, kranten artikelen hebben, laat het me dan aub weten, er zijn deze paar dagen zoveel foto's gemaakt, ook voor kranten en websites. Jammergenoeg kan ik alleen niet alles terug vinden.