Monument U. S. 7th Armored Division

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
crashsiteslimburg
Lid

Monument U. S. 7th Armored Division

Bericht door crashsiteslimburg »

Hallo verzamelaars,

een klein verhaaltje.

sinds 2 jaar ken ik Niek Hendriks uit Ospel een klein dorp in Limburg.
we kwamen in contact daar hij had gehoord dat ik zocht naar vliegtuigcrashes en crashplaatsen en alles eromheen.
we maakten een afspraak om te gaan zoeken naar overblijfselen van de U. S. 7th Armored Division die in Ospel en in de grote peel hadden
gevochten.
na het doorzoeken van enkele bossen kwamen al snel de eerste vondsten aan het licht en zo ook vonden we de crashplaats van een US pipercup.
ook vonden we op de sterfplaats van een soldaat de nodige munitie en overblijfselen van een Garrand.
Niek die nu al jaren bezig is met de namen te zoeken van alle gesneuvelden en heeft dit mooie monument neergezet
wat ik samen met hem in 3D cad heb getekend.
vandaag is het onthuld en er waren vele veteranen almede de wapenbroeders uit ospel.
ook was de tv aanwezig.
het was een leuke onthulling en het was helemaal "af"
samen met Niek zoek ik geregeld naar overblijfselen van bommenwerpers die zijn neergestort in onze omgeving,
vorig jaar vonden we de crashplaats van een lancaster diep in de bossen waarbij we ook bezoek kregen uit Engenland en
daar was de krant ook bij.
vele wrakdelen kwamen uit de grond waaronder ook persoonlijke dingen.
dit soort zaken vinden wij belangrijk voor onze nabestaanden.

dit monument is te bezichtigen aan de "platte peeldijk" te Ospel.

CSL.

hier een foto ervan,

http://img176.imageshack.us/img176/4914/monumentyc6.jpg
Meijelse
Lid
Contacteer:

Bericht door Meijelse »

Ook ik was hierbij aanwezig. Het was een zeer indrukwekkende onthulling.

Groot respect voor Niek, ik weet hoeveel tijd en energie hij hierin heeft gestoken. Zelden iemand gekend die zo gepassioneerd met iets bezig was.

Persoonlijk (als 7th Armored man afd. Meijel :lol: ) vondt ik het een eer om Wesley Johnston (de 7th arm. historicus) in levende lijve te ontmoeten.

Afbeelding

Afbeelding
The first casualty of war is innocence
laroscout
Lid

Bericht door laroscout »

Ook ik mocht namens Luck 7th bij de onthulling aanwezig zijn en het is een prachtig monument geworden.
Hier een foto van de Amerikaanse veteranen, de initiatiefnemers van het monument en 779ontgomery (Voorzitter 7th Armored Ass.) die het mocht onthullen .
Afbeelding
Plaats reactie