Bezienswaardigheden in Nederland/België
- Melting
- Lid
Bezienswaardigheden in Nederland/België
Over een paar weken heb ik vakantie en dan wil ik enkele bezienswaardigheden in Nederland en België gaan bezoeken, welke in verband staan met W.O. 2.
Ik ben al in 't Anne Frank Huis, Overloon, Margraten en het Duitse kerkhof in Lommel geweest.
Mijn planning is om Westerbork, Kamp Vught en Bevrijdende vleugels i.i.g. aan te doen. Verder wil ik proberen Ford Breendonk en het Joods museum van deportatie en verzet aan te doen.
Wat zijn nog meer plaatsen die aan te raden zijn?
B.v.d.
Ik ben al in 't Anne Frank Huis, Overloon, Margraten en het Duitse kerkhof in Lommel geweest.
Mijn planning is om Westerbork, Kamp Vught en Bevrijdende vleugels i.i.g. aan te doen. Verder wil ik proberen Ford Breendonk en het Joods museum van deportatie en verzet aan te doen.
Wat zijn nog meer plaatsen die aan te raden zijn?
B.v.d.
- pvt Herrie
- Lid
-
- Lid
Je kunt ook eens kijken op http://www.oorlogsmusea.nl Want als je rond aan het rijden bent, kom je nog misschien langs of in de buurt van monumenten of andere bezienswaardigheden.
- Melting
- Lid
Klopt... ik heb hier al op gekeken. Het nadeel vandeze verzameling, is dat er ook veel dingen bij staan die niet echt boeiend zijn. (Ik bedoel te zeggen.... als ik voor 1 beeldje of 1 tank ver moet rijden, is dat niet echt de moeite.)Yannick S. schreef:Je kunt ook eens kijken op http://www.oorlogsmusea.nl Want als je rond aan het rijden bent, kom je nog misschien langs of in de buurt van monumenten of andere bezienswaardigheden.
-
- Lid
US Cemetary in Henry Chapelle op 22 km van Maastricht in Belgie
US Cemetary in Neuville onder Luik
Musee de 44 in Poteau
Museum Diekirch in Diekirch Luxemberg
La Gleize
Fort Eben Emael in Eben Emael vlak bij Maastricht
US Cemetary in Neuville onder Luik
Musee de 44 in Poteau
Museum Diekirch in Diekirch Luxemberg
La Gleize
Fort Eben Emael in Eben Emael vlak bij Maastricht
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
-
- Lid
- Contacteer:
Wanneer je vakantie precies valt weet ik niet, maar het fort van Eben-Emael is in juli en augustus op de volgende dagen geopend voor algemeen bezoek:
7, 8 en 21 juli en 25 en 26 augustus. Telkens van 10u tot 16u (vertrek laatste rondleiding: 15.45u). Op 21 juli geopend tot 17u (vertrek laatste rondleiding: 16.45u).
7, 8 en 21 juli en 25 en 26 augustus. Telkens van 10u tot 16u (vertrek laatste rondleiding: 15.45u). Op 21 juli geopend tot 17u (vertrek laatste rondleiding: 16.45u).
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
Gids fort Eben-Emael
- Rick..
- Lid
Als je naar Westerbork gaat zou ik wel zorgen dat je een soort gids hebt of een boekje ofzo,
anders denk ik niet dat het heel erg leuk is,
Aangezien het hele kamp is afgebroken en de ruines die er nog zijn nagemaakt.
Maar als je er in de buurt bent, zal ik er zeker wel even kijken
anders denk ik niet dat het heel erg leuk is,
Aangezien het hele kamp is afgebroken en de ruines die er nog zijn nagemaakt.
Maar als je er in de buurt bent, zal ik er zeker wel even kijken

Gezocht : Bidprentjes van Geallieerde of As Troepen.
- JackAll
- Lid
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
In nieuwdorp zit een mooi museum, deze is maar 1 zaterdag in de maand open maar met een telefoontje is er meestal wel een andere afspraak te maken. (museum infatuate) Verder heb je nog de bunkerstichting die een aantal dagen open is. In west kapelle heb je volgens mij nog het polderhuis die ook wel eens een oorlog expositie heeft. Wat er momenteel zit weet ik niet. Verder heb je in oostburg het Oorlogsmuseum Switch Back. Er staan her en der voldoende bunkers in de duinen en verspreid over zeeland. Lokaties zijn via de website van de stichting bunkerbehoud wel te traceren.