Bezienswaardigheden streek Arras?

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
thrill me
Lid
Contacteer:

Bezienswaardigheden streek Arras?

Bericht door thrill me »

Ben nog 2 weekjes in verlof en ik wil graag eens de streek van Arras bezoeken tijdens een zonnige dag (ligt op 1 tot 1,5 uur rijden voor mij van waar ik woon). Was er vorig jaar toevallig doorgereden tijdens mijn vakantierit naar de Loire Atlantique.

Maar weet niet echt wat er precies allemaal te zien is of wat de moeite waard is. Graag had ik het knekelhuis en de begraafplaats uit WO1 eens bezocht, ligt dat in de omgeving of is dat nu in Amiens? En tips van mensen die er reeds geweest zijn?

Afbeelding

Thank you!
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

een berg van asvalt
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Paul Siemons
Lid

Bericht door Paul Siemons »

Stel je vraag hier eens: http://forumeerstewereldoorlog.be

Mvg,

P.Siemons
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Ben er vorig jaar geweest, veel WO 1
Mijn advies is; koop voor je gaat een goed reisgids

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:u4a ... 803370.jpg

Zelf heb ik goede ervaringen met de "Velden van Weleer" een reisgids die ook on-line bestebaar is.

http://www.amerigo.nl/ow/wo1/9038803184.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
gvdbor
Lid
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden streek Arras?

Bericht door gvdbor »

thrill me schreef:Ben nog 2 weekjes in verlof en ik wil graag eens de streek van Arras bezoeken tijdens een zonnige dag (ligt op 1 tot 1,5 uur rijden voor mij van waar ik woon). Was er vorig jaar toevallig doorgereden tijdens mijn vakantierit naar de Loire Atlantique.

Maar weet niet echt wat er precies allemaal te zien is of wat de moeite waard is. Graag had ik het knekelhuis en de begraafplaats uit WO1 eens bezocht, ligt dat in de omgeving of is dat nu in Amiens? En tips van mensen die er reeds geweest zijn?

[!
Het knekelhuis wat ik denk dat je bedoelt zul je daar niet vinden, dat staat namelijk in Verdun.

Verder zul je er inderdaad veel WO1 aantreffen, diverse musea, zoals in Albert, zeer de moeite waard, en als je een leuke tocht langs diverse highlights wilt maken kun je de poppytrail volgen. Je komt dan ook langs meerdere kerkhoven, overwegend Engelse alsmede langs het grote monument bij Thiepval, nogal een indrukwekkend gebouw. Mooi of niet laat ik aan je eigen oordeel over. Verder zie je dan ook de Lochnagar crater. Een van de mijnkraters bij het begin van de slag om de Somme.
Plaats reactie