Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Het leek mij een mooi idee hier een topic te openen over monumenten van de Tweede Wereldoorlog.
Dus post hier je indrukwekkende, mooie, ontroerende, of interresante foto's van monumenten.
Ik zal maar vast aftrappen:
Winteroorlog monument vlakbij Suomussalmi (in Hulkonniemi):
Deze zijn niet ver van mijn huis gesitueerd. monumenten ter ere aan gevallen vliegtuigen en hun bemanning.
(tijdens de bombardementen over Kortrijk en Vliegveld Wevelgem-Bissegem werd deze bommenwerper maar liefst 3 maal geraakt door flak en stortte neer in een nabij gelegen veld. de bemanning oveleefde het niet. door een latere ontploffing van de brAndstoftanks raakte een duits soldaat gewond en werd een andere gedood.)
(dit veld dus. op de achtergrond ziet u het vliegveld)
(hierover heb ik geen echte informatie beschikbaar)
greets arneken
it's not how many you write but what you write in the books of history
Deens monument in Dragør.
Monument ter nagedachtenis aan wat daar 60 jaar voor de oprichting van dat momument afspeelde. Deense Joden werden daar door vissers van het bezette Denemarken naar het neutrale Zweden gebracht. Om precies te zijn van Dragør(DEN) naar Øresund (ZWE).