Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
haepers22 schreef:hallo iedereen
als gids in dit fort kan ik het alleen maar toejuichen dat jullie zo lovend zijn van het werk dat talloze vrijwilligers daar verrichten tijdens de opendeur weekenden.
ik hoop jullie daar nog ooit eens persoonlijk te ontmoeten.
groetjes
yves
Hebben jullie geen Fallschirmjäger in de collectie?
Ik heb een paar jaar terug het fort bezocht en moet zeggen dat het serieus is veranderd.
Ik kom zeker één dezer dagen kijken.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs) World War II - European Theater of Operations http://www.ww2-eto.com
Inderdaad Bart,ik was op 21 juli ook weer eens gaan kijken. En het was echt super druk. We kregen zelfs geen plaats bij het parkeren,en de rondleiding groepen waren over de 100 man
als gids in dit fort kan ik het alleen maar toejuichen dat jullie zo lovend zijn van het werk dat talloze vrijwilligers daar verrichten tijdens de opendeur weekenden.
ik hoop jullie daar nog ooit eens persoonlijk te ontmoeten.
groetjes
yves
Ben er ooit geweest toen ik nog klein was met mijn vader. Ik herriner me dat we een gids hadden die op de dag zelf er diende als soldaat? Hij zat achter een MG een heel eind ver en werd, ook al stond hij een hele afstand ver, weggeslingerd door de kracht vd mijn en bezeerde daarmee zijn rug ...
Werkt hij er nog steeds??
Was wel sjiek om te horen van iemand die er zelf was
Kga er zeker nog eens naartoe
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Deze persoon is gesneuveld in de buurt van het fort, maar niet in het fort (aangezien hij deel uit maakt van het 2e Regiment Grenadiers, dat in de buurt van het fort lag).
AtroX, geen idee wie je bedoelt... ik kan me zo even niet echt iemand voor de geest halen...
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté Gids fort Eben-Emael
Voor alle geintresseerde ! Dit weekend 27-28 Augustus ! Opendeurdag in het fort van Eben-Emael , doorlopende rondleidingen van 10-16 uur ! Ik hoop jullie daar te zien
Groeten Tom
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"