New militaria bastogne

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
pvt Herrie
Lid

Bericht door pvt Herrie »

Hier twee foto's van

http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... ing011.jpg
Ed Shames, Easy Company, 506th PIR, 101st Airborne Division
http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... ing020.jpg

Frank Soboleski, Easy Company, 506th PIR, 101st Airborne Division

Ik heb met veel plezier en waardering gewerkt bij militaria bastogne en vooral veel respect voor de re-anactors die bij -7 buiten sliepen :lol:
bull
Lid

Bericht door bull »

de winkel was inderdaad heel mooi
en de prijzen waren laat ons zeggen ... redelijk.

de 101st veteranen ontmoeten was best wel een fijne ervaring
:)

volgend jaar weer (buiten slapen bij - 7 :p)
those who fear to lose
are certain of defeat
Militaria Bastogne
Lid

Openingsweekend

Bericht door Militaria Bastogne »

Hey Herrie,

Ben je inmiddels weer een beetje uitgeslapen?? Komende dagen wordt er zo'n 30 centimeter sneeuw verwacht in Bastogne dus dan is het wel leuk om met de voertuigen rond te rijden. Als je niks te doen hebt......

Mensen,

Het openingsweekend was fantastisch. De veteranen en wij hebben ontzettend genoten en het is mooi om te zien dat de activiteiten in Bastogne ieder jaar beter en uitgebreider worden. Wij zullen daar volgend jaar ook zeker een flinke rol in gaan spelen. We hebben enorm veel ideeën dus jullie gaan nog veel van ons horen.

Wat betreft onze winkel: deze is nog zwaar in ontwikkeling. Iedere week krijgen we nieuwe artikelen in ons assortiment. Op dit moment zijn we er hard aan het werken om onze winkel ook een museum uitstraling te geven met een aantal mooie displays. Foto's van de vorderingen kunnen jullie binnenkort op onze website vinden. Een aantal foto's van de winkel staan al op de site en in de komende dagen zullen we ook de foto's van het openingsweekend toevoegen.

Wat betreft de prijzen in onze winkel: ik wil niemand de les lezen maar we hebben miljoenen militaria kenners op de wereld. De prijzen worden bepaald door vraag en aanbod, de staat van een artikel en de mate van professionaliteit van de verkoper. Er zijn heel veel "militariahandelaren" op de wereld. Veel van hen doen dit als uit de hand gelopen hobby en om de uitbreiding van hun eigen verzameling te bekostigen. Daar is natuurlijk niets mis mee maar het is wel wezenlijk anders dan een bedrijf. Deze hobby/semi-professionele handelaren hebben geen tot zeer lage kosten, dragen doorgaans geen belasting af over hun verdiensten, maar bieden vaak ook geen garantie, enz. Velen opereren op internet en adverteren op verschillende plaatsen met iedere week een andere gebruikersnaam om de fiscus te ontlopen. Allemaal begrijpelijk, we sponsoren vadertje staat allemaal al genoeg. Begrijp me niet verkeerd. Ik spreek hiermee geen waarde oordeel uit over deze mensen, ik geef alleen aan dat het wezenlijk anders is dan een fysiek bedrijf runnen met een winkelpand, gas- water en licht, belastingen, BTW, personeel, enz.

Je komt ook regelmatig bepaalde items op internet tegen voor een aanzienlijk lagere prijs dan gebruikelijk omdat iemand zijn collectie in de aanbieding doet. Geldnood misschien? Dubbele items verkopen? Kan allemaal. Je kunt dus best wel eens een koopje treffen. De prijs die je op dat moment betaalt is echter nog steeds niet de normale marktprijs. Feit is dat waar je een jaar of tien geleden nog hele partijen originele militaria kon kopen voor absolute dumpprijzen, die tijden aan het veranderen zijn. Van bepaalde items zijn wij al blij als we er 2 tot 5 tegelijk kunnen kopen.

Wij proberen onze prijzen zo redelijk mogelijk te houden. Wij komen op veel beurzen en kennen veel handelaren en weten hoe de prijzen liggen. We weten dus ook dat onze prijzen absoluut niet TE hoog zijn. Onze prijzen zijn vergelijkbaar met wat anderen in de markt doen. Sommige items zijn bij ons goedkoper, sommige zijn misschien iets duurder. WIj spiegelen onze prijzen altijd aan wat gemiddeld is in de markt. Daar proberen wij op in te kopen. Op die manier proberen we zelfs iets goedkoper te zijn dan gemiddeld in de markt maar dat lukt helaas niet altijd. Steeds meer mensen met voorraden beginnen de waarde van militaria te kennen waardoor inkoopprijzen stijgen. En met die hogere inkoopprijzen worden dan helaas de verkoopprijzen ook hoger. Daar kunnen wij helaas ook niets aan veranderen.

Feit van ons bedrijf is het volgende: wij doen dit werk met plezier en zijn iedere dag weer blij dat we dit mogen doen. Bij ons is kopen een mogelijkheid en geen verplichting. Het maakt niet uit wanneer je komt, we hebben altijd tijd voor een praatje en de koffie is altijd warm.

En speciaal voor BULL: mensen die ons kennen weten dat we eerlijk zaken doen. Waar anderen misschien in zo'n weekend de prijzen omhoog zouden doen, doen wij dat niet. Onze prijzen zijn het hele jaar door hetzelfde, zomer of winter, evenementen of geen evenementen. In Normandië is alles in de zomermaanden duurder dan in de winter, bij ons niet. Wij passen ons assortiment in de winkel in de wintermaanden gewoon wat aan om toch onze omzet te behalen die nodig is om alle kosten te betalen. Ik zou zeggen, kom gerust nog eens bij ons langs en maak eens een praatje met ons. Neem er de tijd voor dan zie je dat wij ook gewone mensen zijn :wink:

Wij willen iedereen hele fijne feestdagen wensen en alvast een goede jaarwisseling.

Met vriendelijke groet,
Frank Slegers
Militaria Bastogne
bull
Lid

Bericht door bull »

:) dat heb ik reeds gedaan, heb bij je gestaan met de opening (jij was diegene met het witte hemd niet?)

ik heb trouwens items gekocht in je shop :wink:
en ik vond m zeker de moeite waard + ik had geen flauw idee dat er veteranen gingen zijn dus dat was een zeer leuke extra :!: :)

heb een 101st airborne cap gekocht en een limited edition band of brothers zippo, maar ik kom zeker nog terug :)

Afbeelding
those who fear to lose
are certain of defeat
Militaria Bastogne
Lid

Bericht door Militaria Bastogne »

Hey Bull,

Nu ik de foto zie herken ik je gezicht. Leuk dat je er was en kom zeker nog eens terug. We zijn de winkel fink aan het uitbreiden dus iedere week wordt deze mooier en mooier. Ons assortiment wordt steeds groter en uitgebreider en daardoor nog meer de moeite waard.

De koffie is warm dus kom gerust een keer binnen springen.

Zijn er overigens nog mensen op dit forum die graag als groep een battlefield tour van een dag zouden willen doen in één van onze voertuigen? Juist leuk om dat in de winter te doen. Gewoon lekker warm aankleden en de geschiedenis herbeleven zo dicht mogelijk bij de realiteit. Mail me gerust op info@militariabastogne.eu
Groeten,

Frank
Laatst gewijzigd door Militaria Bastogne op 26 dec 2007, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
bull
Lid

Bericht door bull »

de shop was inderdaad zeer netjes,
maar het was zoals je zei, haastes werken om alles af te krijgen,
nu heb je mooi tijd om alles mooi af te werken :wink:

ik kom zeker en vast nog terug :!:
nu deze winter weet ik niet ...

hoogst wrs december 2008
mss eerder, wie weet :)
those who fear to lose
are certain of defeat
viny
Lid

Bericht door viny »

Ik kom hoogst waarschijnlijk aankomende winter nog even in Bastogne en zal dan ook zeker even langs de nieuwe shop :)

Volgens mij heeft Frank ook 70 stuks facepaint van me gekocht en nog een hele hoop spul :)
'War is delightful for those who have not experienced it'
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ik was er in de herftsvakantie maar ik heb de winkel niet gezien :(
Ik kom zeker nog een x in Bastogne. (ben er al 2x geweest met vakantie in Joubival) Maar deze winkel/dumpzaak hoe jullie het willen noemen heette eerst toch anders. Military for you volgens mij?

greetz

Frank
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Plaats reactie