Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er is sinds eind vorig jaar een nieuw parcours in het kamp van Breendonk, met meer audiovisuele aspecten. Ik heb het bezocht en ik moet zeggen: het deed mij iets. Gedurende het grootste deel van het parcours bevind je je in de koude en vochtige gangen van het fort, tot aan het einde toe: waar de bevrijding wordt geïlustreerd. In dat laatste deel is het aangenaam warm om te vertoeven.
Gewoonweg confronterend. In niets te vergelijken met Vught. Gelukkig is mijn moeder niet meegegaan, die zou huilend naar buiten zijn moeten lopen.
Een anrader!
Foto's binnenkort bij het reeds bestaande gedeelte over Breendonk in de gallery.
Dan moet ik een keer gaan kijken binnenkort want het is voor mij een van de indrukwekkenste bezoeken geweest die ik heb ervaren. Vooral het verhaal van onze leerkracht erbij die als gids fungeerde was interessant en aangrijpend. Nieuwe dingen in fort Breeëndonk wil ik graag bezichtigen. Ik vond het al een aanrader om eens te gaan kijken, maar misschien vind ik het nu nog beter. Al hoop ik niet dat ze er te modere zaken bij hebben gedaan. Je moet er inderdaad tegen kunnen, want ik kan me in de woorden van Antwerpx vinden.
Het wordt nog eens tijd ,als ik dat hier lees dat ik het fort nog eens een bezoek moet gaan brengen.
Ik ben er al ettelijke keren geweest en het blijft boeiend.
Zeker de moeite!! Als je daar gaat ben je wel verplicht stil te staan bij de wreedheden in die kille, koele gangen van het fort. Geen aanrader om daar alleen door te lopen, maar zo voel je wel de benarde sfeer. Het nieuwe parcours nog niet bezocht, moet ik zeker binnenkort eens doen.
Ik ben vorig jaar geweest maar toen waren er net renovaties (oa aan het museum) bezig, dat zal blijkbaar voor dit nieuwe parcours geweest zijn. Misschien moet ik maar eens tijd maken om nog eens te gaan als het echt zo vernieuwd is.
Weet iemand hier toevallig of er een bus van station Willebroek naar het Fort rijd? Ik zou hier graag een keer heengaan, maar moet met het openbaar vervoer, aangezien ik nog geen rijbewijs heb (en ik geen aanleg heb tot joyrider )