24 en 25 mei: Memorial Day

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

24 en 25 mei: Memorial Day

Bericht door Ajacied8989 »

Op 24 en 25 mei is op verschillende overzeese Amerikaanse Begraafplaatsen Memorial Day. Op 24 mei op de Amerikaanse Begraafplaats Ardennes en de Amerikaanse Begraafplaats Henri-Chapelle. Op 25 mei is het Memorial Day op de Amerikaanse Begraafplaats in Margraten. Zijn er nog andere op dit forum die bij een van deze herdenkingen aanwezig zullen zijn?
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Re: 24 en 25 mei: Memorial Day

Bericht door Never Forget Them »

25 mei ben ik op Margraten te vinden.
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Ik ben net terug van het opzetten en afbreken van de tent waar de heilige mis in wordt gegeven op zondagochtend. Ik vond dat er opvallend weinig bloemen stonden bij de graven, maar dat kan ook aan het vroege tijdstip liggen. Heb wel wat foto's gmaakt zal deze tzt nog wel posten.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Was weer een mooie ceremonie vandaag. Ook mooi dat ministers Verhagen en Van Middelkoop er waren. Toch hoop ik volgend jaar op een lid van het Koninklijk Huis. ;)
Er lagen overigens naar mijn idee veel bloemen, ik ben blij dat de Stichting het afgelopen jaar weer vaasjes had aangeschaft, want er waren er dit jaar wel genoeg gelukkig.

Weer was ook perfect, iedereen leek voorbereid te zijn op regen, maar de paraplu's kwamen ook van pas bij de zon die scheen. Was toch aardig warm.

Ik zal morgen wat foto's posten die ik heb gemaakt.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Ik heb vandaag even een klein verslagje gemaakt van Memorial Day voor op mijn website en wat foto's daarop gezet. Dat is hier te lezen :) :
http://www.sebastiaancollectie.nl/fotos ... alday2008/

De foto's zijn hier te vinden:
http://www.sebastiaancollectie.nl/fotos ... 008/album/

Een paar foto's die ik heb gemaakt afgelopen zondag. De rest staat dus in op de album van de link hierboven. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie