Heb vorige week ook Oradour memorial&museum bezocht en was zeer onder de indruk. De opzet van het museum was indrukwekkend, informatief en to the point. Hier - in vergelijking tot Baugnez - was wel alles gericht op de gebeurtenis van 10 juni 1944 en dit sprak mij erg aan. Daarna een bezoek aan het verwoeste dorpje - werd er even stil.
Ik raad iedereen aan Oradour-sur-Glane eens te bezoeken.
Oradour-sur-Glane '08
-
- Lid
- sobel
- Lid
Re: Oradour-sur-Glane '08
Mooie foto´s!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
In Lidice is alles inderdaad weg, er staat alleen nog een museum.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
-
- Lid
-
- Lid
Heel indrukwekkend om daar rond te wandelen. Bij diverse woningen zijn bordjes aangebracht waarop te lezen is dat daar mensen zijn omgebracht en in brand gestoken......
Ook die kerk maar veel indruk. Door de hitte van de branden zijn zelfs de klokken gesmolten. Eén daarvan is als stille getuige achtergebleven.
Gr.
"Blub"

Ook die kerk maar veel indruk. Door de hitte van de branden zijn zelfs de klokken gesmolten. Eén daarvan is als stille getuige achtergebleven.
Gr.
"Blub"
-
- Lid
- Melting
- Lid
Ik wil deze plaats misschien komende zomer bezoeken.
Nou vraag ik me alleen af, hoe ik het beste daar kan komen. Met de auto is niet echt een optie, aangezien mijn beestje al behoorlijk op leeftijd is.
Heeft er misschien iemand tips?
Nou vraag ik me alleen af, hoe ik het beste daar kan komen. Met de auto is niet echt een optie, aangezien mijn beestje al behoorlijk op leeftijd is.
Heeft er misschien iemand tips?
- koos24
- Lid
Bij het zien van zoveel leed denk ik altijd "Hoe kan zoiets gebeuren zonder dat officieren / legerleiding ingrijpt"
Desnoods achteraf.
Desnoods achteraf.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.