Deze was op 12 oktober in de vismijn van oostende tussen 09,00 en 16,00 uur .
Aankomst bij de vismijn ( militaria beurs ) was even verwarrend , de ingang was niet goed aangegeven , je moest dus helemaal achter de vismijn naar binnen .
Toegang was 6 euro , voor dat geld kan je wel wat verwachten denk ik dan maar dus 6 euro heb ik er dan wel voor over .
Bij de ingang stond al gelijk politie , deze stonden er om de nieuwe wapenwet te verkondigen en als je vragen had over het verzamelen van wapens of toebehoren dan werd je vriendelijk geholpen , dit vond ik erg positief .
Al snel krijg je in een oog opslag de hele hal te zien , deze hal bestond uit een rij links en een rij rechts , niet zo veel stands dus , verder in de hal had je links nog een open stuk waar nog 4 rijen aan stands stonden , al bij al waren er niet zo veel stands als dat ik gedacht had .Het was er ook best wel rustig en rond een uur of 2 waren er al verschillende standhouders aan het opruimen en inpakken ( erg jammer voor de klant die voor 6 euro een kaartje koopt )
Wat er te koop was waren vooral wapens en toebehoren , ook enkele stands gezien met boeken , info materiaal en verenigingen van wapen verzamelaars .
Het laatste vond ik wel even interessant om wat nader op in te gaan , Hier in Belgie is het dus legaal om werkende wapens te verzamelen met de nieuwe wapenwet mits ze op de lijst staan van vrijgegeven wapens , wil je wapens verzamelen uit de zelfde perioden die niet op de lijst staan dan moet je hier voor een vergunning aanvragen , om nu de juiste weg hier in te vinden en wat hulp te krijgen van mensen die er verstand van hebben kon je dus lid worden van een vereniging , hoe meer leden hoe beter alles geregeld word in de toekomst .
Op zich wel een goed iets , ik heb wat papieren mee naar huis genomen om alles wat beter te bestuderen .
Verder stonden er nog wat stands van verschillende schietsport verenigingen , leuk voor als je zelf in de schietsport zit .
Ook een stand gezien die nieuwe moderne wapens verkoopt voor de schietsport .
Veel oude wapens heb ik helaas niet gezien , ik denk dat er maar een 10 tal stands waren die alleen maar antieke wapens verkochten .
Prijzen zijn helaas wel weer duurder geworden , koopjes vind je op deze beurs niet want de standhouders kennen de prijzen , dit heeft tevens ook weer invloed op de internet verkoop van militaria .
Na 1 uurtje wandelen en kijken krijg je natuurlijk ook dorst , gelukkig hebben ze in Belgie veel bier , Bier in veel verschillende soorten en maten en daar heb ik dan ook maar eens wat van geproefd .
Jammer dat je er niets te eten kon kopen wand na een lange auto rit van 2,5 uur en 1 uur rond lopen had ik toch wel honger gekregen .
Ik had die dag niets gekocht , dat wat ik nodig had heb ik niet kunnen vinden .
Al bij al had ik toch wel een leuke dag en het is altijd leuk om bekende tegen te komen op de beurs .
Ik denk dat als je echt van militaria beurzen houd dat je dan beter 2 weken kunt wachten omdat dan de beurs begint in ciney , deze is op 26 oktober tussen 09,00 en 16,00 uur .
Dit vind ik nog altijd wel het whahalah militaria verzamel paradijs en daar kan geen beurs aan tippen .
Groetjes m.