Museum Bastogne centrum
- Westwall
- Lid
Museum Bastogne centrum
Hallo,
Wie is er al eens in Bastogne in het centrum, in dat kleine museum in dat rijtjeshuis geweest en wat vonden jullie ervan? Ik vond dat ze in zo'n kleine ruimte heel veel mooi materieel hadden.
Wie is er al eens in Bastogne in het centrum, in dat kleine museum in dat rijtjeshuis geweest en wat vonden jullie ervan? Ik vond dat ze in zo'n kleine ruimte heel veel mooi materieel hadden.
Laatst gewijzigd door Westwall op 20 okt 2008, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
Re: Museum Bastogne centrum
hey
ik ben er al eens geweest .
en ja je hebt gelijk er staat veel mooi materiaal binnen voor zo een redelijk kleine ruimte...
maar het museumpje gaat niet enkel over WOII er staan ook opgezette dieren en werktuigen van de vorige eeuw in niet?
en verkoopt ie ook niet stukken?
ik ben er al eens geweest .
en ja je hebt gelijk er staat veel mooi materiaal binnen voor zo een redelijk kleine ruimte...
maar het museumpje gaat niet enkel over WOII er staan ook opgezette dieren en werktuigen van de vorige eeuw in niet?
en verkoopt ie ook niet stukken?
Westwall schreef:Hallo,
Wie is er al eens in Bastogne in het centrum, in dat kleine museum geweest in dat rijtjeshuis geweest en wat vonden jullie ervan? Ik vond dat ze in zo'n kleine ruimte heel veel mooi materieel hadden.
- Westwall
- Lid
Ja idd je hebt gelijk!
Die opgezette dieren waren ook leuk.
Alleen de militaria in het "winkeltje" ervoor vond ik een beetje te duur.
Die opgezette dieren waren ook leuk.

Alleen de militaria in het "winkeltje" ervoor vond ik een beetje te duur.
-
- Lid
jah dan raad ik je wel af om een verzameling te beginnen
want dit is zowieso vrij duur ...
ben je ook in de andere museum's van bastogne geweest en bos en omliggende omgeving of heb je enkel dat kleine museumpje bezocht?

want dit is zowieso vrij duur ...
ben je ook in de andere museum's van bastogne geweest en bos en omliggende omgeving of heb je enkel dat kleine museumpje bezocht?
- Westwall
- Lid
Nou niet aan een verzameling beginnen....
Ik heb toch al het een en ander gekocht maar dan voor lagere prijzen dan in dat winkeltje.
Ik ben ook naar het grote Memorial Museum geweest net even buiten Bastogne, vond het wel mooi. Ook ben ik naar Poteau geweest daar lag ook een museum waar je voor volgens mij voor 15,00 op een Duitse of Amerikaanse halftrack kon rijden. En ik heb nog vele ander museums bezocht in de Ardennen en Luxemburg( La Gleize, Baugnez, Diekirch etc.)
Ik heb toch al het een en ander gekocht maar dan voor lagere prijzen dan in dat winkeltje.
Ik ben ook naar het grote Memorial Museum geweest net even buiten Bastogne, vond het wel mooi. Ook ben ik naar Poteau geweest daar lag ook een museum waar je voor volgens mij voor 15,00 op een Duitse of Amerikaanse halftrack kon rijden. En ik heb nog vele ander museums bezocht in de Ardennen en Luxemburg( La Gleize, Baugnez, Diekirch etc.)
-
- Lid
jah klopt want denk zelf ook dat ie bij sommige items overdrijft...Westwall schreef:Nou niet aan een verzameling beginnen....

het grote memorial heb je bezocht die ster vorm zo ben je ook in het museum geweest?
poteau zelf nog niet geweest anderer museum's wel
heb je je niet eens in de bossen begeven ? gwn voor het zien van schuttersputten ofzo ....
- Westwall
- Lid
Ja, ik ben een paar keer met mijn vader de bossen in gegaan. Eigenlijk al best langgeleden. Toen waren we in de buurt van Poteau aan het wandelen. Ik denk dat ik misschien dit jaar nog eens terugga maar dan met mijn nieuwe metaaldetector.jah klopt want denk zelf ook dat ie bij sommige items overdrijft...![]()
het grote memorial heb je bezocht die ster vorm zo ben je ook in het museum geweest?
poteau zelf nog niet geweest anderer museum's wel
heb je je niet eens in de bossen begeven ? gwn voor het zien van schuttersputten ofzo ....

Misschien dat ik wat moois uit de grond haal.
-
- Lid
jah met wat geluk
ik heb toen met wat toeval hulzen knopen enzo bovengehaald ...
kleine dingentjes maar toch leuk om te vinden .
ik heb toen met wat toeval hulzen knopen enzo bovengehaald ...
kleine dingentjes maar toch leuk om te vinden .
- Alex
- Beste Signature 2007
Je kan nu ook in de foxhole van Dick Winters kruipen 

Retreat?!? We're just advancing in another direction..
- tiger
- Lid
hallo,
Dat museumpje in het centrum van Bastogne is inderdaad wel mooi,
vooral veel munitie hebben ze er.
Alles is ook wel mooi verzorgd.
In het winkeltje die erbij is, is alles inderdaad vrij duur.
En over die foxholes, dat is wel leuk om te zien etc.
Maar jammer dat ze voortdurend opnieuw zijn uitgegraven, zo lijkt het wat getrukeerd.
Op het moment dat ik ernaar ging kijken, kwamen we Nederlandse militairen tegen (ben zelf Belg) die die uitstap
moesten doen op dan gepromoveerd te worden tot onderofficier. (Waarschijnlijk ook nog andere zaken)
groetjes
Laurens
Dat museumpje in het centrum van Bastogne is inderdaad wel mooi,
vooral veel munitie hebben ze er.
Alles is ook wel mooi verzorgd.
In het winkeltje die erbij is, is alles inderdaad vrij duur.
En over die foxholes, dat is wel leuk om te zien etc.
Maar jammer dat ze voortdurend opnieuw zijn uitgegraven, zo lijkt het wat getrukeerd.
Op het moment dat ik ernaar ging kijken, kwamen we Nederlandse militairen tegen (ben zelf Belg) die die uitstap
moesten doen op dan gepromoveerd te worden tot onderofficier. (Waarschijnlijk ook nog andere zaken)
groetjes
Laurens
- NDB
- Lid