Heb afgelopen week tijdens mijn vakantie een bezoekje gebracht aan de duitse militaire begraafplaats Ysselstein.
Heb wat kiekjes gemaakt en plaats ze even.
Er liggen meer dan 31000 duitse soldaten+ 85 duitse soldaten uit wo1,daarnaast liggen er ook nog wat gesneuvelden nederlanders die vochten in de ss.
Het is erg goed onderhouden en erg indrukwekkent zoveel jongen mannen .
Foto,s
mvg
Bezoekje militaire begraafplaats Ysselstein limburg
- Jasper J
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Re: Bezoekje militaire begraafplaats Ysselstein limburg
er liggen normaal 39.000 +- soldaten en 500 van wo1, ook poolse slachtoffer (niet veel)
-
- Lid
Hoi Jasper,
Ik ben daar ook (meerdere keren) geweest. Idd., erg indrukwekkend. Ik vind het wel soberder dan bijvoorbeeld de geallieerde begraafplaatsen. Maar misschien maakt die soberheid dit Duitse kerkhof juist nóg indrukwekkender....
Ben je wel eens in het Reichswald gaan kijken, gelegen aan de weg van Venzelderheide (bij Gennep/Ottersum) naar Kleef ?
Hier liggen veel 'commonwealth-vliegers' (jongens die vlogen onder de vlag van het Britse gemenebest) begraven.
Erg mooi bijgehouden.
Ook Margraten (in zuid-Limburg) is bijzonder indrukwekkend. Daar liggen Amerikanen, en dat is te zien ook ! Heel overweldigend en grotesk.
Groetjes,
Hans
Ik ben daar ook (meerdere keren) geweest. Idd., erg indrukwekkend. Ik vind het wel soberder dan bijvoorbeeld de geallieerde begraafplaatsen. Maar misschien maakt die soberheid dit Duitse kerkhof juist nóg indrukwekkender....
Ben je wel eens in het Reichswald gaan kijken, gelegen aan de weg van Venzelderheide (bij Gennep/Ottersum) naar Kleef ?
Hier liggen veel 'commonwealth-vliegers' (jongens die vlogen onder de vlag van het Britse gemenebest) begraven.
Erg mooi bijgehouden.
Ook Margraten (in zuid-Limburg) is bijzonder indrukwekkend. Daar liggen Amerikanen, en dat is te zien ook ! Heel overweldigend en grotesk.
Groetjes,
Hans
- Jasper J
- Lid
Margraten ben ik wel is geweest is zeer mooi,duitsland gaik nog eens doen.
De duitse begraafplaats is inderdaad wat sober dat zal denk ik ook komen door dat veel mensen de duitsers toch zien als bezetter.
Maar het maakte een enorme indruk op me zoveel doden jonge mannen.
mvg
De duitse begraafplaats is inderdaad wat sober dat zal denk ik ook komen door dat veel mensen de duitsers toch zien als bezetter.
Maar het maakte een enorme indruk op me zoveel doden jonge mannen.
mvg
Aude Audenda