Weekje Berlin
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Re: Weekje Berlin
Wij hadden wat beters dan een hotel, namelijk mijn oom, en die woont zo'n beetje midden in het centrum
.

- wo2maneke
- Lid
heb jij ook de gedachtnies kerken gezien? 

yo ik hou van bodem vonsten van de oorlog en ik verzaamel het ook graag ik vind wel de bodem vonsten mooi als ze uit de wo1 of wo2 komen dit is een coole site
- toonen
- Lid
In de Friedrichstrasse (zijstraat van unter dem Linden), bij de Bahnhof zit een aantal antiekzaken, waarbij 1 een breed assortiment heeft van Duitse WO2 items, van uniformen tot onderscheidingen,papierwerk en wapens.....alleen al mooi om rond te kijken...de prijzen liggen behoorlijk hoog (gouden moederkruis in doosje 140, kon m evt voor 120 meekrijgen en als ik had dooronderhandelt misschien wel voor 100 euro)
Verder is het huidige ministerie van financien ,een van de weinige overgebeleven bouwwerken uit de Nazi-periode (het toenmalige Ministerie van Luchtvaart van Herman Goring) wel interessant om te bekijken..(ik dacht aan de Wilhelmstrasse).
Het Olympisch stadion is ook een must, blijft toch een aparte gedachte als je denkt aan die tijd en het stadion is van buiten nauwelijks veranderd.
Verder is Berlijn een gemoedelijke stad met afwisselend mooie en lelijke stukken.....waarbij ik denk dat de kerst en zomer de beste periodes zijn om de stad te bezoeken....verder heeft Berlijn veel cafe's en restaurants...zeker een aanrader.....
Verder is het huidige ministerie van financien ,een van de weinige overgebeleven bouwwerken uit de Nazi-periode (het toenmalige Ministerie van Luchtvaart van Herman Goring) wel interessant om te bekijken..(ik dacht aan de Wilhelmstrasse).
Het Olympisch stadion is ook een must, blijft toch een aparte gedachte als je denkt aan die tijd en het stadion is van buiten nauwelijks veranderd.
Verder is Berlijn een gemoedelijke stad met afwisselend mooie en lelijke stukken.....waarbij ik denk dat de kerst en zomer de beste periodes zijn om de stad te bezoeken....verder heeft Berlijn veel cafe's en restaurants...zeker een aanrader.....
"Qua patet orbis"