Foto's Oostwold Airshow 2009

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Jurrie
Moderator
Moderator

Foto's Oostwold Airshow 2009

Bericht door Jurrie »

Hoi allen,

Ik ben afgelopen maandag (2de Pinksterdag) naar de Oostwold Airshow geweest. Dewatte? Ja, dat had ik eerst ook. Dit is een airshow op de grasbaan in Oostwold, Groningen. Werd bezocht door 15000+ man. Het programma zag er interessant uit. Wat hebben we gezien? Spitfire, Hurricane, drie P-51 Mustangs, Texan T-6, Yak-3, Yak-11, DC-2, Stearman trainers en het nodige modernere materiaal. Ook uiteraard hier en daar wat acrobatics ;).

Wat pics voor de geinteresseerden (WO2 en non-WO2):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een erg geslaagde dag. Zoveel WO2 vliegtuigen zie je niet op 1 dag. En ik kan het iedereen aanraden, het geluid van zo'n Spitfire bijvoorbeeld is met geen pen te beschrijven, echt fantastisch :D ! In 2011 is er weer een vliegshow. Als je niet zo lang kan wachten, in augustus is er op Lelystad airport ook een vliegshow, de deelnemers zullen wel ongeveer gelijk zijn. Echt een aanrader, ook gewoon voor een dagje uit.

Greetz,

Jurrie
martinus
Lid
Ontvangen: 8 keer

Re: Foto's Oostwold Airshow 2009

Bericht door martinus »

Prachtige foto's! 19 & 20 juni ga ik naar de open dagen van de luchtmacht. Hopelijk net zo mooi weer als daar!
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

martinus schreef:Prachtige foto's! 19 & 20 juni ga ik naar de open dagen van de luchtmacht. Hopelijk net zo mooi weer als daar!
Thanks. Het was prachtig weer inderdaad! De pics zijn wel goed gelukt, ik heb maar een lens met niet al teveel zoom...maar ding maakt zulke grote pics, kan je stukjes er mooi uitknippen zoals je ziet :). Gelukkig ga ik er over niet al te lange tijd een mooie zoomlens bij kopen :)

Greetz,

Jurrie
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 51 keer
Ontvangen: 93 keer

Luchtshow

Bericht door asjemenou »

Mooie foto's Jurrie. Ook een mooi aanbod van vliegtuigen voor zo'n kleine luchtshow. Het Sovjet vliegtuig op de foto is de YAK-11 neem ik aan?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Jurrie
Moderator
Moderator

Re: Luchtshow

Bericht door Jurrie »

asjemenou schreef:Mooie foto's Jurrie. Ook een mooi aanbod van vliegtuigen voor zo'n kleine luchtshow. Het Sovjet vliegtuig op de foto is de YAK-11 neem ik aan?
Thanks! En inderdaad, ik stond versteld van het aanbod. Had nog niet eerder van Oostwold vliegveld gehoord uberhaupt. Maar blijkbaar hadden ze het toch goed voor elkaar. De Yak op de foto is inderdaad een Yak-11. Deze is naoorlogs. Hij verschilt niet veel met een Yak-3 (wel oorlogs), maar ik geloof dat die een inlijn motor heeft en deze een radial.

Greetz,

Jurrie
Nick U
Lid

Bericht door Nick U »

ontzettend tof! ik heb zelf wel eens een filmpje van een messerschmidt gezien, dan weet je ook niet wat je hoort!
Ik zal hem eens op zoeken en plaatsen, is echt een tof filmpje.

hier het filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=5nj77mJl ... re=related
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
asjemenou

Messerschmitt Bf 109

Bericht door asjemenou »

De Flying legends collection op Duxford, Groot Brittannië vloog een aantal jaren geleden ook met een Messerschmitt Bf 109. Volgens mij doen ze dat niet meer. Reden zou zijn omdat het toestel te kostbaar is geworden. Als ik mij niet vergis hebben ze een Messerschmitt Bf 109 G. Het was een evaluatietoestel. De Britten hebben hem ooit meegenomen uit Noord-Afrika.
In ieder geval heb ik het toestel nog zien vliegen. Het heeft inderdaad een heel ander motorgeluidje (Daimler-Benz) dan bijvoorbeeld een Supermarine Spitfire (Rolls-Royce Merlin).
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 45 keer

Re: Messerschmitt Bf 109

Bericht door ammo »

asjemenou schreef:De Flying legends collection op Duxford, Groot Brittannië vloog een aantal jaren geleden ook met een Messerschmitt Bf 109. Volgens mij doen ze dat niet meer. Reden zou zijn omdat het toestel te kostbaar is geworden. Als ik mij niet vergis hebben ze een Messerschmitt Bf 109 G. Het was een evaluatietoestel. De Britten hebben hem ooit meegenomen uit Noord-Afrika.
In ieder geval heb ik het toestel nog zien vliegen. Het heeft inderdaad een heel ander motorgeluidje (Daimler-Benz) dan bijvoorbeeld een Supermarine Spitfire (Rolls-Royce Merlin).
De eerste Me 109 die ze hadden was iid een G ,The black 6, is neergegaan, is weer opgeknapt , maar vliegt niet meer.
Daarna kreeg men een Me 109 E.
Motorgeluidje , zeg maar rustig geluid, Mooiste geluid wat er is,een DB 605
Nemo Me Impune Lacessit
asjemenou

Bericht door asjemenou »

ammo schreef:De eerste Me 109 die ze hadden was iid een G ,The black 6, is neergegaan, is weer opgeknapt , maar vliegt niet meer.
Daarna kreeg men een Me 109 E. Motorgeluidje , zeg maar rustig geluid, Mooiste geluid wat er is,een DB 605
Volgens mij bedoelen we inderdaad hetzelfde toestel. Hij had/heeft inderdaad de bijnaam "Black 6". De Me 109 E van ze heb ik nooit gezien.
Het geluid van de Daimler Benz DB-605 is inderdaad apart. Ik heb ooit een CD gekocht met geluidsopnamen van vliegtuigmotoren. Gelet op de samenstelling van de vliegtuigmotoren op de CD heb ik het sterke vermoeden dat de opname van de Daimler Benz DB-605 motor afkomstig is van "Black 6". De CD is overigens wel een Nederlandse productie (Aero Sounds).
De CD met vliegtuigmotoropnamen is erg leuk alleen je moet je geluidsvolume niet te hard zetten want je kan er zeker je speakers mee opblazen!
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 45 keer

Bericht door ammo »

asjemenou schreef:
ammo schreef:De eerste Me 109 die ze hadden was iid een G ,The black 6, is neergegaan, is weer opgeknapt , maar vliegt niet meer.
Daarna kreeg men een Me 109 E. Motorgeluidje , zeg maar rustig geluid, Mooiste geluid wat er is,een DB 605
Volgens mij bedoelen we inderdaad hetzelfde toestel. Hij had/heeft inderdaad de bijnaam "Black 6". De Me 109 E van ze heb ik nooit gezien.
Het geluid van de Daimler Benz DB-605 is inderdaad apart. Ik heb ooit een CD gekocht met geluidsopnamen van vliegtuigmotoren. Gelet op de samenstelling van de vliegtuigmotoren op de CD heb ik het sterke vermoeden dat de opname van de Daimler Benz DB-605 motor afkomstig is van "Black 6". De CD is overigens wel een Nederlandse productie (Aero Sounds).
De CD met vliegtuigmotoropnamen is erg leuk alleen je moet je geluidsvolume niet te hard zetten want je kan er zeker je speakers mee opblazen!
Ik heb deze cd ook . goed hard afspelen, gaan de buren naar de lucht staan kijken, :lol:
Ik denk ook dat het de motor van de black 6 is.
De black 6 is op 12 oktober 1997 neergegaan, nadat ik hem in sept nog heb vliegen.
De me 109 E vliegt volgens mij nog steeds.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie