Ursel Wings and Wheels 2009

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België

Ursel Wings and Wheels 2009

Bericht door Stevo »

Mensen,

Iemand ook naar Ursel (Oost-Vlaanderen) geweest voor het Wings and Wheels evenement het weekend laatstleden?

Wat ik daar gezien heb tart alle verbeelding op gebied van WOII. Genoeg Willy's gezien voor de rest van het jaar ;-)

Foto's volgen.

Steven
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Ursel Wings and Wheels 2009

Bericht door Bram.T. »

Stevo schreef:Mensen,

Iemand ook naar Ursel (Oost-Vlaanderen) geweest voor het Wings and Wheels evenement het weekend laatstleden?

Wat ik daar gezien heb tart alle verbeelding op gebied van WOII. Genoeg Willy's gezien voor de rest van het jaar ;-)

Foto's volgen.

Steven
Ik vond et vorig jaar beter toen waren er teminste echt 'wings' en zoals je zegt de ene jeep na de andere met all hetzelfde kenteken 101ab of 82ab
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België

Re: Ursel Wings and Wheels 2009

Bericht door Stevo »

@Spearhead

Het is de eerste keer dat ik ga dus kan ik over de vorige 7 edities geen oordeel vellen maar inderdaad geen "Wings" meer te bespeuren. Blijkt dat het moeilijk is om piloten en eigenaars van historische vliegtuigen te motiveren om nog 2 dagen aan een static display te laten deelnemen. Ook kost het bakken geld om die mensen te vragen.

Ik vond het alvast anders een gezellige boel en daar gaat het voor mij vooral over.

Steven
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Bericht door Thomas V »

Stevo schreef:@Spearhead

Het is de eerste keer dat ik ga dus kan ik over de vorige 7 edities geen oordeel vellen maar inderdaad geen "Wings" meer te bespeuren. Blijkt dat het moeilijk is om piloten en eigenaars van historische vliegtuigen te motiveren om nog 2 dagen aan een static display te laten deelnemen. Ook kost het bakken geld om die mensen te vragen.

Ik vond het alvast anders een gezellige boel en daar gaat het voor mij vooral over.

Steven
Het evenement noemt nog steeds Wings and Wheels, maar sinds dit jaar is er geen 'wings' gedeelte meer. Dit wordt een nieuw evenement, nl. Ursel Avia.
Dit had normaal dit jaar voor het eerst moeten doorgaan (juni 2009), maar door omstandigheden werd het afgelast. De nieuwe editie zal normaal in 2011 zijn.

Thomas
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België

Re: Ursel Wings and Wheels 2009

Bericht door Stevo »

Thomas,

Ik vind dit een goed initiatief en juig het toe. Hoe ik eindelijk het kanaal niet meer over te steken en nog eens 400 Km te rijden om een paar legendarische vliegtuigen te zien zoals in Duxford. Of is dat de opzet niet van Ursel Avia?

Steven
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: Ursel Wings and Wheels 2009

Bericht door Thomas V »

Steven,

Je kan het inderdaad zien als een mini-Duxford (zoals Wings and Wheels meer en meer lijkt op een mini-Beltring).
Er gingen een hoop historische vliegtuigen aanwezig zijn (enkele Spitfire's, JU, P51,...) maar ook een hoop burgertoestellen. Het is de bedoeling een soort air-event te maken met zowel burger als militaire toestellen van vroeger en nu.

Thomas
johan willaert
Lid
Berichten: 5569
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Ursel Wings and Wheels 2009

Bericht door johan willaert »

Stevo schreef:Genoeg Willy's gezien voor de rest van het jaar ;-)
Het is WILLYS (zonder ' ) en waarschijnlijk was 75% ervan eigenlijk Hotchkiss M201
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België

Re: Ursel Wings and Wheels 2009

Bericht door Stevo »

Johan,

Daar heb je gelijk in maar ben niet zo'n kenner wat Willys betreft. Voor mij lijken ze allemaal eender. Ben meer een vliegtuigman om het zo te zeggen. Toch was het evenement geslaagd voor mij. En de aprés ahum "ski" met Patrick Tiersoonne mocht er ook zijn :wink:

Steven
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 2 gasten