Tanks in Town 2009

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Herptile
Lid

Re: Tanks in Town 2009

Bericht door Herptile »

Als er zulke dingen gebeuren, is dit dan met speciale toestemming ofzo?µ
en zo een K-rad (7de foto) zou je daar als je dat in je bezit hebt altijd de baan mee opmogen?
Ik ben namelijk motorrijder en erg geinsteresseerd in viertuigen uit woII en het zou wel leuk zijn (als ik ooit zo eentje zou te koop vinden natuurlijk) moest ik daarmee door de straat kunnen "scheuren" :p
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Een organisatie zoals TiT is zowiezo onderhevig aan de toelating van de plaatselijke overheden en politie.
In principe mag men alleen op de weg met rupsen die voorzien zijn van rubberen schoenen, maar ook hierop kan de plaatselijke overheid een uitzondering toestaan.

Wat een KettenKrad betreft: ik heb er reeds gezien met motorrijwiel kenteken of landbouwvoertuigkenteken.
Ik ken eveneens mensen die geen kenteken hebben voor hun rupsvoertuig, maar er voor speciale evenementen wel mee op de openbare weg komen.
Zij hebben in dat geval wel een aansprakelijkheidsverzekering...

Algemeen wordt er eigenlijk niet met rupsvoeruigen opde openbare weg gereden... Niet alleen voor wettelijke redenen, maar eveneens voor financiële... Ik hoorde op de laatste TiT dat een stel vervangrupsen voor een Sherman zo'n 27.000Euro kosten....
En rupsen voor een KKrad??? Denk niet dat je die nog veel vindt... Originele KKrad gaan tegenwoordig een slordige 50 tot 65.000 Euro

Johan
29th Let's Go!!!!!
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

In Nederland is geen kenteken nodig op een K'rad. Aansprakelijkheid natuurlijk wel.
Maar in principe kun je er gewoon meer rijden op de openbare wegen.

Rupsen daarvoor worden ook gemaakt hoorde ik onlangs van een bezitter.
De prijzen voor een K'rad, tja.... voor 65000 vind je ze niet meer, niet in de conditie om er mee weg te rijden.
Voor een perfecte kun je beter rekenen op 80.000 tot soms over de 100.000. Succes :mrgreen:
Plaats reactie