Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik zag dit een tijdje terug in de lokale krant staan en heb daarop de pagina uit de krant gescheurd. (Hij ligt hier nog ergens tussen de rommel op mijn bureau ). Ik was benieuwd of er hier meer mensen naar toegaan of zelf meehelpen(?)? Ik neem deze gelegenheid in ieder geval met twee handen aan.
Quote van de site:
Vuurwapenweekend
Op zaterdag 19 en zondag 20 september wordt in het museum weer het jaarlijkse vuurwapenweekend georganiseerd.
Vrijwilligers van ons museum presenteren tijdens die dagen een groot aantal verschillende vuurwapens uit de Tweede Wereldoorlog. Traditioneel zitten daar in ieder geval een Sten, een Bren, een K98 en een Schmeisser bij, maar ook de Panzerfaust zal waarschijnlijk niet ontbreken, evenmin als de Panzerschreck. Het is altijd weer een verrassing welke selectie onze vrijwilligers dit jaar uit het arsenaal maken om tijdens het weekend te tonen, maar ongetwijfeld horen daar verder ook pistolen als de Luger en de Walther P38 toe!
Voor het publiek is er bij dit "static display" de gelegenheid om zelf zo'n wapen ter hand te nemen.
Voor de goede orde vermelden we nog maar even dat het museum geen schietdemonstraties verzorgt. Alle wapens in onze collectie zijn namelijk technisch onklaar gemaakt.
Gebeurtenis loopt van 19 september tot en met 20 september 2009
21 september - OVERLOON
Op het vuurwapenweekend van het Oorlogsmuseum Overloon zijn afgelopen weekend 4 mensen gewond geraakt. Onder de schijn dat alle wapens onklaargemaakt waren heeft een nog onbekende man een wapen opgepakt en is hier mee in het rond gaan schieten. Een heldhaftige omstander die onder de naam Jonkerman gaat, had de man overmeesterd en kon zo de situatie redden. Het museum is nog aan het denken voor een gepaste beloning in de vorm van originele verzamelwaar in de vorm van uniformen, uitrusting, etc..
racefiets schreef:Dat zal te maken hebben met de eisen voor de opslag van werkende wapens.
De opslag hoeft niet technisch onklaar te zijn. Daar hebben wij ook geen eisen voor gekregen.
Wij moeten in display in ons museum alle wapens niet voor direct gebruik geschikt laten zijn, een slagpin verwijderen of een onklare wisselloop is voldoende. Ik denk dat overloon gewoon naar buiten toe dit zo brengt om geen rare gezichten te krijgen van antiwapen-lobbiesten oid.