Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ik ben nog niet egt in musea en kampen
geweest maar zondag ga ik naar het
anne frank huis waar ik enorm veel
zin in heb ik leef al heel lang naar
dit moment toe
aaltje21 schreef:ik ben nog niet egt in musea en kampen
geweest maar zondag ga ik naar het
anne frank huis waar ik enorm veel
zin in heb ik leef al heel lang naar
dit moment toe
Ben er nog nooit geweest, heb wel gehoort dat het zeker de moeite is.
Veel plezier!
"Nuts!" - General MacAuliffe 'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten
Half off-topic: Ik ben deze week in Amsterdam gepasseerd en heb daar een bezoekje genomen aan het Anne Frank huis. Zeer indrukwekkend, al vond ik het enorm spijtig dat er 2 zalen gerenoveerd werden, en vind ik de prijs (relatief) hoog.
Robin V schreef:Half off-topic: Ik ben deze week in Amsterdam gepasseerd en heb daar een bezoekje genomen aan het Anne Frank huis. Zeer indrukwekkend, al vond ik het enorm spijtig dat er 2 zalen gerenoveerd werden, en vind ik de prijs (relatief) hoog.
Ja is inderdaad relatief hoog. En ook vaak heb je wanneer je daar bent, dat de wachttijd tot wel 2 uur kan oplopen ! Voordat je naar binnen kunt. Dat had ik in ieder geval de eerste keer. Kon je vrij lang wachten voordat je eindelijk na binnen kon en in een half uur was je alweer buiten. Maar toch interessant om er eens een keer doorheen te lopen !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
ik ben zondag 7 februari naar het anne frank huis geweest,
en ik vond het egt zeer inderukwekkend ik was er stil van
de respect die ik voor de 8 onderduikers had is alleen maar gegroeid,
nu ik heb gezien waar ze 2 jaar lang moesten leven, diepe respect
mijn volgende doel is om naar auschwitz-birkenau te gaan,
daar leef ik nu naartoe.
aaltje
Ik was erg onder de indruk van m'n bezoek aan Auschwitz-Birkenau.
Voor wat betreft museums met militair materiaal waren Samur en Munster indrukwekkend om te zien
Voor wat betreft Museums in Nederland is Liberty part in Overloon wat mij betreft de beste
ik ga voor de kleine particulieren musea (waar ik zelf ook vrijwilliger ben)
vaak regionaal gericht met voorwerpen met een verhaal.... vind ik eigenlijk beter dan eindeloze rijen met poppen en wapens
en om toch maar een beetje on-topic te blijven:
- Achterhoeks museum 1940 - 1945 blijft een geweldige! mooie collectie ( met vaak een verhaal)