Normandy tour 2009 FOTO'S

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
wo2-Martijn
Lid
Contacteer:

Re: Normandy tour 2009 FOTO'S

Bericht door wo2-Martijn »

Jentyyy schreef:Is die landingsvoertuig soms uit Saving Private Ryan ?
Ik heb geen idee. Er zijn zoveel van deze bootjes, maar tis er wel zo een..
Bekijk mijn WO2 tour-site: http://www.mj-wo2tour.nl
wdw
Lid

Bericht door wdw »

ja, longues sur mer is erg mooi. :)
de volgende keer ga ik ook naar pointe du hoc. _/-\o_
je hebt vrij veel gezien. :zapped:
erg mooie foto's.
greetz,
ward
glen666benton
Lid

Bericht door glen666benton »

Aan le grand bunker staat er zo een voertuig van saving private ryan, ik denk dat het in Merill of zoiets is. Is al een paar jaar geleden dat ik er was :)
Baugnez december
Roland
Lid

Bericht door Roland »

Ouistreham is de plaats van de Bunker met SPR LST en dat is dus niet dit " bootje".
rendevouz with destiny
Jakie
Lid

Bericht door Jakie »

irish guards schreef:Om naar de pegasusbrug te gaan is ook wel interessant!
Zeker. De Amerikaanse en de Duitse begraafplaats is ook de moeite waard om te bezoeken. Op veel plekken waar jij foto's van hebt ben ik ook geweest.
Odin
Lid

Bericht door Odin »

En stond er een higgins boot op het strand? Geen idee welk strand dat meer was..[/quote]

Ik denk dat dit omaha was, kan dat?[/quote]

Op deze foto van Utah, zie je ook 1 liggen :P, alleen was er toen geen water. Kan best Omaha zijn ja :)[/quote]

Hoi Panzer de foto waar jij op doelt is de LCVP ( Landingcraft vehicle personal ) oftewel Higgins ( ontwerper ) boot, en die ligt op Utah beach naast het museum. Nu op dit moment wordt daar verbouwd en ligt die op een andere plaats.

Er ligt er ook een bij de batterij van Maisy, in Grandcamp Maisy. Ook ligt er een bij het Omaha Museum op de weg naar colleville.
Odin
Lid

Bericht door Odin »

glen666benton schreef:Aan le grand bunker staat er zo een voertuig van saving private ryan, ik denk dat het in Merill of zoiets is. Is al een paar jaar geleden dat ik er was :)

Hoi glenn666benton, De higgins bij de le grandbunker is ook gebruikt in de film saving privat Ryan en ligt in Quistreham.

gr odin
Odin
Lid

Bericht door Odin »

Beste mensen,

Normandië is een geweldige streek om te bezoeken als je geintreseerd bent in de 2e WW.

Maar er is zoveel te zien, Ik ben nu 2 keer een week geweest dit jaar en heb zeker nog lang niet alles gezien.
Wat erg leuk is en vooral handig als je uitzoekt wat je wilt zien en dan erover gaat lezen, dit geeft een veel duidelijker beeld als je er echt staat. Want niet alles is bewaard gebleven en je eigenlijk veel mist als je er niks van weet.

Ik geef een klein voorbeeld:

Het plaatsje La Fierre een paar huizen groot, een klein bruggetje met een weg niks bijzonders om zo te zien behalve het monument van iron mike. Maar daar zijn wel de 82 ste airborne geland en dit gebied stond geheel onderwater in '44 ( geinundeerd ). Hierin zijn dus ook menig paratroopers verdronken. Deze weg was erg belangrijk om zo naar Chef du Pont door het geinundeerd gebied te komen wat een ander objective was. En hier hebben flinke gevechten plaatsgevonden. Dagenlang van 6 juni tot 9 juni. Aan de overkant ligt het gehuchtje Cauquigny, echt een huis met een kerkje en kerkhof niet veel meer ook een belangrijke monument waar de para's zich hadden ingegraven op het kerkhof (lol) en behoorlijke weerstand hebben geboden.
Het ligt naast St mere Eglise ongeveer 4 km westwaarts.

om maar iets te noemen wat niet iedereen weet want de meesten gaan naar de grote bekendere plaatsen...

Zeker het bezichtigen waard is de Baterrije van Maisy, Azzeville en Cribeque
wo2-Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door wo2-Martijn »

Er is zeker veel meer te zien. En idd de onbekende plaatsen zijn net zo belangrijk. Ik ga er zkr keertje terug dan pluis ik alles uit
Bekijk mijn WO2 tour-site: http://www.mj-wo2tour.nl
Bram.T.
Lid

Bericht door Bram.T. »

Het kerkhof van Saint Lo is ook zo'n onbekende plaats en dat terwijl je de kogel en scherf inslagen nog met gemak kan waarnemen op de grafzerken en tombes.
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Robby101st
Lid

Bericht door Robby101st »

leuk om te zien, ook al ben ik nog maar net geweest..

ik ga er graag heen en zal zeker weer gebeuren..
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Lars van Lier
Lid

Bericht door Lars van Lier »

Ziet er indrukwekkend uit, goede camera standpunten (kanon vanaf de monding) en mooie diepgang door de toen en nu foto's.

Groeten
Lars van Lier
Plaats reactie