Trefplaats Ardennenoffensief

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Ardennenfan
Lid
Contacteer:

Trefplaats Ardennenoffensief

Bericht door Ardennenfan »

Hallo, _/-\o_ _/-\o_

Recent zijn wij gestart met de aanmaak van een weblog inzake de vele monumenten en gedenktekens, welke herinneren aan "The Battle of the Bulge", welke plaats vond tijdens de maanden december 1944 en januari 1945. De bedoeling is vooreerst deze veldslag in herinnering te houden, maar daarnaast geïnteresseerden te vinden, die bereid zijn wat energie te investeren in het oprichten van een vereniging aan nederlandstalige kant, in analogie met de waalse verenigingen CEBA en CRIBA. Omwille van de taalbarrière haken velen af daar hun heil te zoeken.

Misschien kan er via dit forum een ruim publiek worden gevonden, die elkaar af en toe kunnen treffen en vooral bereid zijn hun ervaringen en belevenissen met anderen te delen. Alle voorstellen en initiatieven terzake zijn natuurlijk meer dan welkom. Eigenlijk is dit nog slechts een idee, maar vaak leidt een idee tot een concreet plan en wie weet....

Alvast bedankt voor de moeite dit te lezen. :bonk: :bonk:
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
S1991
Lid
Contacteer:

Re: Trefplaats Ardennenoffensief

Bericht door S1991 »

Leuk idee. Ben zelf ook zeer geïnteresseerd in het Ardennenoffensief !
Alleen heb helaas nog geen auto om eventueel daar te komen en dan mee te helpen helaas.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Heel leuk idee,
Ardennenoffensief is mijn favo veldslag tijdens de oorlog.
Heb helaas ook geen auto om te kunnen helpen.
Spijtig mja

Grtz N.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Goed idee ;) Houd ons op de hoogte!

Ook hier het probleem; zowel rijbewijs als auto ontbreken :lol:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Ardennenfan
Lid
Contacteer:

Hallo Ardennenvrienden,

Vooreerst van harte mijn oprechte dank voor de spontane reacties, welke hier mochten worden verkregen. :P :P
Graag wou ik toch even inpikken op het antwoord van sommigen wat betreft de afstand: deze jongen hier woont niet in de Ardennen, maar in het vlaamse belgenland. Bovendien is onze woonplaats niet zo ver verwijderd van de nederlandse grens, wat toch al een meevaller is nietwaar??

We zijn echter nog lang niet toe aan de oprichting van een nederlandstalige vereniging, gezien deze posting mag worden beschpuwd als een soort informatieronde, een aftasten hoe groot de eventuele belangstelling voor dergelijke groepering zou kunnen zijn. Uiteraard zal veel afhangen van de respons die nog mag worden verkregen en de bereidheid van enkelen om de trein op de rails te krijgen. Dat Keulen en Aken ook niet op één dag werden gebouwd, is algemeen bekend. Toch dringt mijns inziens het idee zich op om de vele Ardennenfans rond de tafel te krijgen en in de toekomst samen iets uit te bouwen. Maar ja, wie ben ik, om hierin stelling te nemen?

Voilà, in de hoop nog veel fans hier te verenigen, misschien binnenkort toch een eerste stap in de goede richting. :bonk:

S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Ben in ieder geval benieuwd ! Vind het CRIBA en CEBA een van de betere initiatieven m.b.t. Het Ardennenoffensief zoiets zie je om welke slag dan ook nauwelijks tot niet. Hoop dat het door kan gaan en als ik over paar maanden voor rijbewijs ga dan tegen die tijd ook een auto ter beschikking te hebben om eventueel te helpen !

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Ardennenfan
Lid
Contacteer:

omgitsme schreef:Ben in ieder geval benieuwd ! Vind het CRIBA en CEBA een van de betere initiatieven m.b.t. Het Ardennenoffensief zoiets zie je om welke slag dan ook nauwelijks tot niet. Hoop dat het door kan gaan en als ik over paar maanden voor rijbewijs ga dan tegen die tijd ook een auto ter beschikking te hebben om eventueel te helpen !

Grt
Hallo Omgitsme,

Inderdaad, de verenigingen aan franstalige kant mogen zeker en vast gewaardeerd worden omwille van hun inhoud en de manier waarop de zaken worden voorgesteld. Echter omwille van de taalbarrière is er niet echter bijster veel interesse langs vlaamse en of nederlandse zijde. Vandaar het initiatief om ook aan deze kant van de taalgrens iets op touw te zetten en in de toekomst menig geïnteresseerde te boeien. Wat gedacht van een tijdschrift, een maandblad, een nieuwsbrief, gezamelijke achtiviteiten, bijeenkomsten, uitwisseling van gegevens, ... ideeën genoeg, alleen kan zoiets niet door een individu worden gestart. Daarvoor is teamwork nodig en een gezonde spirit. Maar wie weet, worden hier de fundamenten gelegd voor wat ooit eens realiteit kan worden. Men zegge het voort hé...

Ardennenfan
Lid
Contacteer:

Akko schreef:Heel leuk idee,
Ardennenoffensief is mijn favo veldslag tijdens de oorlog.
Heb helaas ook geen auto om te kunnen helpen.
Spijtig mja

Grtz N.
Hallo Akko,

Tja een auto is nu niet onmiddellijk nodig om te helpen. Het komt er in de eerste plaats op aan gedagdigden te vinden met een interesse voor het oprichten van een soort vereniging, waar aandacht kan worden besteed aan het onderwerp. In een eerste fase zal dit vooral verlopen door overleg via pc en mailverkeer. Dus een verplaatsing is in eerste instantie nog niet nodig. Bovendien zal uiteindelijk, mocht het ooit zover komen, een administratieve zetel gezocht worden in de omgeving van het nederlandssprekend gedeelte van België of Nederland zelf. Ergens een gulden middeweg, al naargelang de interesse.

Ardennenfan
Lid
Contacteer:

Jan Klaassen schreef:Goed idee ;) Houd ons op de hoogte!

Ook hier het probleem; zowel rijbewijs als auto ontbreken :lol:
Hallo Jan,

Ok is beloofd, maar vooral blijven volgen en lezen en vooral de mond tot mondreclame is de beste.

LEO
Lid
Contacteer:

Bericht door LEO »

Mooi zo, ik woon in midden-België en als geïnteresseerde zal ik dit topic zeker opvolgen.

Volhouden aub :wink:
Ardennenfan
Lid
Contacteer:

LEO schreef:Mooi zo, ik woon in midden-België en als geïnteresseerde zal ik dit topic zeker opvolgen.

Volhouden aub :wink:
Hallo,

Leuk om hier toch enkele positieve reacties te ontvangen. Zoals reeds vermeld is dit een eerste verkenningsronde, met de bedoeling te polsen hoeveel interesse er bestaat voor een eventueel op te richten vereniging. waarschijnlijk is de eenvoudigste weg die van een vzw met een eigen naam. Een maandblad zou alvast een aangename eerste realisatie zijn om het onderwerp wat meer in de belangstelling te brengen. Hoe een en ander is de toekomst kan worden opgstart, zal uiteraard afhangen van het aantal geïnteresseerden in deze materie. Voorlopig kijken we dus nog even de kat uit de boom, hoe graag we ook zouden aanvangen met de praktische uitwerking van de plannen. :? :?

Akko
Lid

Bericht door Akko »

Ahzo, ja dan wil ik gerust meehelpen.
Als het eerst mail verkeer is dan gaat het voor mij.
Volgend jaar heb ik zeker mijn rijbewijs en auto.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Spitfire
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Spitfire »

Ook van mijn kant is er interesse.

Ik volg mee :shock:

Grtz.

Luc 8)
SPITFIRE....KING OF THE SKY
Ardennenfan
Lid
Contacteer:

Akko schreef:Ahzo, ja dan wil ik gerust meehelpen.
Als het eerst mail verkeer is dan gaat het voor mij.
Volgend jaar heb ik zeker mijn rijbewijs en auto.
Hallo Akko,

Tja hoe meer handen, hoe lichter de arbeid zegt men. Hopelijk krijgen we op die manier toch een groepje mensen bij elkaar om eens de koppen bij elkaar te steken en te zien wat de mogelijkheden zijn in een nabije toekomst. Er zal natuurlijk heel wat om het hoekje komen kijken, maar wanneer de motivatie aanwezig is en de groep behoorlijk, kan er op korte termijn heel wat gedaan worden. Het komt er nu vooral op aan om enkelen voor het idee te winnen, zodat er toch alvast een begin kan worden gemaakt om plannen om te zetten in daden. :bonk: :bonk:

Ardennenfan
Lid
Contacteer:

Spitfire schreef:Ook van mijn kant is er interesse.

Ik volg mee :shock:

Grtz.

Luc 8)
Hallo Luc,

Tja het werd hierboven reeds vermeld, des te groter de interesse, des te groter de kans op slagen om dergelijke vereniging of vzw op te starten. We zijn echt wel heel benieuwd hoe groot de interesse voor dit plan mag zijn en hoeveel kans er bestaat om dit plan ook effectief om te zetten in een goed draaiend clubje dat kan steunen op de bereidwillige medewerking van enkele gemotiveerde enthousiaste mannen of vrouwen. We hadden ook een gelijkaardig idee gepubliceerd op een ander forum; doch daar kregen we voorlopig nog geen gehoor. Even geduld dus nog en dat is toch ook een schone deugd, is het niet? :bonk: :bonk:

Plaats reactie