Historische routes Ardennenoffensief

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII

Volgde je ooit wel eens een historische route doorheen de Ardennen?

Geen interesse
1
3%
Nooit
10
32%
Eenmalig
6
19%
Meer dan eens
12
39%
Meermaals per jaar
2
6%

Totaal aantal stemmen: 31

Ardennenfan
Lid
Contacteer:

Re: Historische routes Ardennenoffensief

Bericht door Ardennenfan »

barry schreef:Hoi Joris,

De oude foto's konden wij helaas niet direct plaatsen, zijn er nog wel mee aan het puzzelen. De foto van de tankkoepel bij Porte de Treves was wel heel bruikbaar, die kenden we namelijk nog niet eens. Bedankt!

Ook over de tankkoepels op de twee locaties langs de N84 richting Wiltz hebben wij dankzij jouw foto's nu meer informatie. Ik zou jouw nieuwe informatie en foto's dan ook graag weer ontvangen!

Groet,
barry
Hallo Barry,

Eerstdaags mag je de foto's inzake de koepels ontvangen. Ondertussen trachten we doorheen de administratie te geraken van Bastogne op zoek naar iemand die meer kan vertellen inzake de geschiedenis van deze koepels. De vraag werd reeds gesteld en doorverwezen binnen de diverse stadsdiensten. Hopelijk krijgen we kortelings iemand te zien die ons meer kan vertellen inzake het plaatsen, verdwijnen, opnieuw opduiken en ... met betrekking tot deze koepels. We houden je alvast op de hoogte van het verdere verloop.

Grtjs
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
barry
Lid
Contacteer:

Bericht door barry »

Daar zijn wij ook eens mee bezig geweest binnen het gemeentelijke apparaat van Bastogne. Onze beperkte kennis van het Frans brak ons daar helaas bij op. Volgens mij is het echter zo dat Defensie verantwoordelijk is voor het onderhoud van de koepels. In ieder geval voeren zij het uit. En volgens mij wil er na het uitgevoerde onderhoud nog weleens een koepeltje op een andere/verkeerde locatie belanden...
-F.U.B.A.R-
Ardennenfan
Lid
Contacteer:

Bericht door Ardennenfan »

barry schreef:Daar zijn wij ook eens mee bezig geweest binnen het gemeentelijke apparaat van Bastogne. Onze beperkte kennis van het Frans brak ons daar helaas bij op. Volgens mij is het echter zo dat Defensie verantwoordelijk is voor het onderhoud van de koepels. In ieder geval voeren zij het uit. En volgens mij wil er na het uitgevoerde onderhoud nog weleens een koepeltje op een andere/verkeerde locatie belanden...
Hallo Barry,

Als vlaming hebben we natuurlijk een streepje voor wat betreft onze tweede landstaal. Heb ondertussen via medewerkers van de stad Bastogne contact verkregen met iemand die gidst in opdracht van de stad en terzake wel iets afweet wat daar allemaal is gebeurd en nog steeds gebeurt. Hebben een serie documenten en foto's toegestuurd en wachten nu ongeduldig op antwoord. Even geduld dus nog wat betreft die koepels. By the way, hebben jullie ondertussen iets kunnen doen met de oude postkaarten en foto's?
Bezoek terzake ons weblog voor verdere kennismaking:

http://ardennen-toen-en-nu.skynetblogs.be

Misschien tot nog eens...
Plaats reactie