Jente's fotoreportages

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Opgeheven account 4914

Re: Mijn Fotoreportages museums (WO1 en WO2)

Bericht door Opgeheven account 4914 »

panzer lehr schreef:Das bij mij van 2006 geleden dat ik er nog geweest ben het is een indrukwekkende plaats .
er zijn trouwens een paar uniformen van russische vrijwilegers te vinden
Ja, in het filmpje staat er een foto van.
Opgeheven account 4914

UPDATE: Reactie 1, 12 april 2010!

Op zaterdag 10 april 2010 ben ik met mijn vader naar het For Freedom Museum geweest!
Een prachtig, gevarieerd museum!
De moeite waard om te bezoeken!
Levensechte diorama's zijn er daar neergezet.
Hier de fotoreportage:

Akko
Lid

Bericht door Akko »

Ziet er indrukwekkend museum uit ;)
Ook mooi reportage met bijpassende muziek vind ik
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Opgeheven account 4914

Akko schreef:Ziet er indrukwekkend museum uit ;)
Ook mooi reportage met bijpassende muziek vind ik
Is van het Franse Partizanenlied...
Opgeheven account 4914

Beste,
Vandaag komen er weer 2 filmpjes eraan.
Eentje over 2 herdenkingsplaatsen in Birmingham (UK) (WOII) en het Polygon wood van Zonnebeke (WOI).

Birmingham Memorials

Mijn moeder en stiefvader zijn aan het eind van april en het begin van mei naar Birmingham geweest.
Ze hadden daar 2 monumenten over WOII gevonden. Eén ervan ging over de slachtoffers van beide wereldoorlogen.
De tweede was een kerk die bijna geheel verwoest was, behalve de toren zelf, tijdens een bombardement.

Polygon Wood Zonnebeke

Op 13 mei ben ik naar Zonnebeke geweest voor een stevige wandeling.

Onze wandeltocht begon aan de kerk. Hiernaast stond ook een monument aan de gesneuvelden van beide wereldoorlogen.
Natuurlijk kwamen wij dan na wat flink wandelen een oorlogskerkhof tegen, namelijk het Polygon Wood Cemetry.
In 1 woord: Indrukwekkend. Als je het verschil bekijkt tussen Vladslo en Polygon, dan weet je wel wie de overwinning heeft behaald.
Daarna zijn we in het bos gedoken om bunkers te gaan bekijken. We hebben er maar één gevonden. Maar er zouden er nog meer staan, die we dus niet hebben gezien.
Later kwamen we een café tegen, met foto's van Australiërs. Ze toonden ook een filmpje over opgravingen van oude loopgraafstelsel.
Het was een geslaagde dag!

Groetjes,
Jente
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Jentyyy schreef:Beste,
Vandaag komen er weer 2 filmpjes eraan.
Eentje over 2 herdenkingsplaatsen in Birmingham (UK) (WOII) en het Polygon wood van Zonnebeke (WOI).

Birmingham Memorials

Mijn moeder en stiefvader zijn aan het eind van april en het begin van mei naar Birmingham geweest.
Ze hadden daar 2 monumenten over WOII gevonden. Eén ervan ging over de slachtoffers van beide wereldoorlogen.
De tweede was een kerk die bijna geheel verwoest was, behalve de toren zelf, tijdens een bombardement.

Polygon Wood Zonnebeke

Op 13 mei ben ik naar Zonnebeke geweest voor een stevige wandeling.

Onze wandeltocht begon aan de kerk. Hiernaast stond ook een monument aan de gesneuvelden van beide wereldoorlogen.
Natuurlijk kwamen wij dan na wat flink wandelen een oorlogskerkhof tegen, namelijk het Polygon Wood Cemetry.
In 1 woord: Indrukwekkend. Als je het verschil bekijkt tussen Vladslo en Polygon, dan weet je wel wie de overwinning heeft behaald.
Daarna zijn we in het bos gedoken om bunkers te gaan bekijken. We hebben er maar één gevonden. Maar er zouden er nog meer staan, die we dus niet hebben gezien.
Later kwamen we een café tegen, met foto's van Australiërs. Ze toonden ook een filmpje over opgravingen van oude loopgraafstelsel.
Het was een geslaagde dag!

Groetjes,
Jente
De Dreve met Johan Vandewalle als eigenaar, amateur archeoloog en schrijver! Hij heeft verdomme verhalen zat! En ik vond het fijn dat hij en Kristof Jacobs ervoor gezorgd hebben dat Vampire Farm Dug Out voor tijdelijk bezocht kon worden door de gewone burger. Vandewalle en zijn café bij het Polygon zijn gewoon ideaal! En inderdaad, het bos staat meer dan één bunker. Even vlug uit het hoofd: een 5-tal bunkers. Er kunnen nog meer zijn. Als je de grootste bunker bezocht, dan kon je ook nog oude loopgraven zien liggen. Deze bunker:
Afbeelding

En hier nog wat bunkers:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Opgeheven account 4914

Die 2de foto had ik gezien, maar geen foto's van gemaakt.
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Jentyyy schreef:Die 2de foto had ik gezien, maar geen foto's van gemaakt.
Heb je foto 1 niet gezien? :shocked:
Dat is niet goed!, zeker niet! Zone pracht exemplaar. Een joekel!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Opgeheven account 4914

sniper snoop schreef:
Jentyyy schreef:Die 2de foto had ik gezien, maar geen foto's van gemaakt.
Heb je foto 1 niet gezien? :shocked:
Dat is niet goed!, zeker niet! Zone pracht exemplaar. Een joekel!
Foto 1 wel! Stond bijna een van de laatste in het filmpje!
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Zitten mooie foto's tussen Jenty!
Ga zo door :mrgreen:
Akko
Lid

Re: Fotoreportages Jentyyy (WO1 en WO2)

Bericht door Akko »

Mooie fto's man ;)
Echt prachtig gewoon
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Opgeheven account 4914

Beste forumleden,
Vandaag hebben we naar Nord Pas de Calais geweest om het Museum WO2 in Ambleteuse, de Batterij Todt in Audinghen en de bunkers op Cap Gris-Nez.

Bunkers in de duinen (Cap Gris-Nez)

Hitler en Goring bezochten in 1940 Cap Gris-Nez om de Engelse kliffen te bezichtigen; hun volgend doelwit. Toen de Duitsers de 'Battle of Britain' verloren ging men zich richten naar het oosten. Door de grotere geallieerde dreiging bouwden men de Atlantikwall al in 1940 maar kwam pas in 1942 'Grand Vitesse'. De Atlantikwall werd een 2685 km lange verdedigingslinie. In Noord-Frankrijk (Nauw van Calais) werden er meer verdedigingswerken aangebouwd dan aan andere kusten omdat de Duitsers dachten dat de Geallieerden daar gingen landen. Op 6 juni, D-Day, toen de Geallieerden landden op de Normandische kust, dachten de Duitsers dat dit niet de hoofdaanval was maar dat de hoofdaanval gepland was in het noorden van Frankrijk. Wat dus niet zo was. De bunkers op Nord-Pas de Calais en andere plaatsen hebben dus (bijna) nooit zijn nut bewezen. Na de bevrijding werden de bunkers vernietigd, of zelfs niet vernietigd. Diegene die vernietigd waren werden soms niet opgeruimd, brokstukken van vernietigde bunkers liggen er vandaag de dag nog altijd. Ook zijn bunkers die men kan bezichtigen soms in héél slechte staat: krassen in het beton, vuilnis,... Sommige bunkers zijn zelfs bij de ingang toegemetseld... Voor de oorlogstoerist is dit wel een schadelijk uitzicht. Hopelijk zetten zich organisaties en regeringen zich in om de bunkers te restaureren.

Duitse commando op Cap Gris-Nez in 1940, 4de rechts zie je Göring.
Afbeelding

Duitse bunkers op Cap Gris-Nez.
Afbeelding

Uitzicht op de Britse Kliffen en Noordzee, niet echt een goed zicht (komt door het iets wat bewolkte weer).
Afbeelding

Brokstukken van bunkers zijn vandaag de dag nog altijd niet opgeruimd.
Afbeelding

Bunker in slechte staat; gekraste namen en dichtgemetselde ingang.
Afbeelding

Nog enkele foto's van bunkers op Cap Gris-Nez.
Afbeelding

Afbeelding

Duitse Batterij Todt op Cap Gris-Nez

Batterij Todt-Museum is één van de 4 batterijen met een 380 mm kanon in de buurt. Het werd gebouwd door de Organisation Todt De batterij werd officieel geopend in februari 1942. Het zal pas duren tot in 1944 voor het de eerste schoten lost. Oorspronkelijk noemde het de Siegfried batterij, maar werd later omgedoopt in de Todt batterij na de dood van Fritz Todt, enkele dagen eerder. In september 1944 waren de batterijen in Canadese handen. Naast en in het museum staan er nog verschillende kanonnen en voertuigen alsook een Duitse spoorwegkanon.

Batterie Todt aan de ingang.
Afbeelding

Arbeider van de Organisation Todt
Afbeelding

Duitse Luftwaffe vliegeniers
Afbeelding

Duitse wapens en voertuigen, werden meestal nog door paard en kar vervoerd!
Afbeelding

Duits spoorweggeschut 28 cm (Leopold)
Afbeelding

Museum WO2 Ambleteuse volgt later.
Groetjes,
Jenty
Opgeheven account 4914

WOII museum in Ambleteuse

In het rustige Ambleteuse bevind zich een prachtig museum. Het museum heeft een aantal prachtige diorama's die het dagelijks leven in bezet Frankrijk, de strijd tegen het bolsjewisme, D-Day, de strijd in de Stille Oceaan,... Er zijn ook enkele unieke kostuums. De collectie telt enkel pareltjes en als je de collectie ziet, is het om te watertanden. Buiten vind je oa. een 88mm kanon, een Sherman Tank,... De moeite waard om het museum te bezichtigen!

Russische soldaat met PPSH
Afbeelding

Japanse soldaten aan een wachtpost
Afbeelding

Het D-Day diorama
Afbeelding

Filmpjes volgen nog!!!
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Ziet er zeer interessant uit ;)
Opgeheven account 4914

Re: Fotoreportages Jentyyy (Update 4 Juli)

Filmpjes op pagina 1 en alsook bij deze reactie toegevoegd!

Bunkers in de Duinen (Cap Gris-Nez)

Hitler en Goring bezochten in 1940 Cap Gris-Nez om de Engelse kliffen te bezichtigen; hun volgend doelwit. Toen de Duitsers de 'Battle of Britain' verloren ging men zich richten naar het oosten. Door de grotere geallieerde dreiging bouwden men de Atlantikwall al in 1940 maar kwam pas in 1942 'Grand Vitesse'. De Atlantikwall werd een 2685 km lange verdedigingslinie. In Noord-Frankrijk (Nauw van Calais) werden er meer verdedigingswerken aangebouwd dan aan andere kusten omdat de Duitsers dachten dat de Geallieerden daar gingen landen. Op 6 juni, D-Day, toen de Geallieerden landden op de Normandische kust, dachten de Duitsers dat dit niet de hoofdaanval was maar dat de hoofdaanval gepland was in het noorden van Frankrijk. Wat dus niet zo was. De bunkers op Nord-Pas de Calais en andere plaatsen hebben dus (bijna) nooit zijn nut bewezen. Na de bevrijding werden de bunkers vernietigd, of zelfs niet vernietigd. Diegene die vernietigd waren werden soms niet opgeruimd, brokstukken van vernietigde bunkers liggen er vandaag de dag nog altijd. Ook zijn bunkers die men kan bezichtigen soms in héél slechte staat: krassen in het beton, vuilnis,... Sommige bunkers zijn zelfs bij de ingang toegemetseld... Voor de oorlogstoerist is dit wel een schadelijk uitzicht. Hopelijk zetten zich organisaties en regeringen zich in om de bunkers te restaureren.

Batterie Todt-Museum

Batterij Todt-Museum is één van de 4 batterijen met een 380 mm kanon in de buurt. Het werd gebouwd door de Organisation Todt De batterij werd officieel geopend in februari 1942. Het zal pas duren tot in 1944 voor het de eerste schoten lost. Oorspronkelijk noemde het de Siegfried batterij, maar werd later omgedoopt in de Todt batterij na de dood van Fritz Todt, enkele dagen eerder. In september 1944 waren de batterijen in Canadese handen. Naast en in het museum staan er nog verschillende kanonnen en voertuigen alsook een Duitse spoorwegkanon.

World War 2 Museum Ambleteuse

In het rustige Ambleteuse bevind zich een prachtig museum. Het museum heeft een aantal prachtige diorama's die het dagelijks leven in bezet Frankrijk, de strijd tegen het bolsjewisme, D-Day, de strijd in de Stille Oceaan,... Er zijn ook enkele unieke kostuums. De collectie telt enkel pareltjes en als je de collectie ziet, is het om te watertanden. Buiten vind je oa. een 88mm kanon, een Sherman Tank,... De moeite waard om het museum te bezichtigen!

Plaats reactie