Re-enactment legermuseum delft
-
- Lid
Re-enactment legermuseum delft
Ik dacht, ik ga eens naar het legermuseum op 5 mei. Bleek het gratis te zijn vanwege bevrijdingsdag, en later bleek er ook een re-enactment te zijn (mini re-enactment, want er waren 2 duitsers, 2 engelsen en 1 amerikaan) en verder liep er ook een Nederlander pre 1940 rond die een verhaal vertelde over de Grebbeberg. Wel allemaal leuk, bij de re-enactment speelden ze een minigevecht na over de gevechten na de Duitse capitulatie in Nederland. Er werd geschoten met een Walther p.38, mp-40 (die vaak stoorde, bekant na ieder schot) een lee-enfield no.4 (denk ik) en een Colt 1911.
Hier zijn wat foto's. Het was dus wel leuk.
Met vriendelijke groeten,
...
Hier zijn wat foto's. Het was dus wel leuk.
Met vriendelijke groeten,
...
-
- Lid
- Gijscollector
- Lid
Re: Re-enactment legermuseum delft
Ahum; een Ami met een lee enfield...? 

"Op den bresch voor Nederland"
- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 29 keer
- Contacteer:
En M1944 goggles?Gijscollector schreef:Ahum; een Ami met een lee enfield...?
Grtn

David
- Akko
- Lid
earlymb, verstaat het niet denk ik x)
Ja ik zie het ook, nog nooit gezien xs
een Gi met een lee-enfield...
raar
Ja ik zie het ook, nog nooit gezien xs
een Gi met een lee-enfield...
raar
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
- Akko
- Lid
Maar hoe kwamen ze hier dan aan?
Mochten ze dat dan ook gewoon dragen?
Mochten ze dat dan ook gewoon dragen?
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
- LordChaos
- Lid
M1 garand of Thompson waarschijnlijk kwijtgeraakt of iets dergelijks. En dan als eerste een Lee Enfield zien liggen, lijkt me.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Die foto waar naar verwezen wordt is waarschijnlijk gemaakt tijdens één of andere oefening of uitwisseling.LordChaos schreef:M1 garand of Thompson waarschijnlijk kwijtgeraakt of iets dergelijks. En dan als eerste een Lee Enfield zien liggen, lijkt me.
Een GI met SMLE is NIET de norm, en kom je op WW2 foto één keer om de 15 jaar tegen...
Kan het als RE??? Als je een historisch correct plaatje wilt gaan neerzetten niet...
Als je de uitzondering wilt gaan uitbeelden, dan kan natuurlijk alles...
Je ziet foto's van GIs met K98, met jachtgeweren, bezemstelen enz....
Ik neem aan dat de RE een Enfield heeft meegenomen omdat dat makkelijker wettelijk voorhanden en goedkoper is dan pakweg een M1 Garand of Carbine...
29th Let's Go!!!!!
- LordChaos
- Lid
Dat is inderdaad een heel stuk waarschijnlijker, had ik nog niet aan gedacht.johan willaert schreef:Die foto waar naar verwezen wordt is waarschijnlijk gemaakt tijdens één of andere oefening of uitwisseling.LordChaos schreef:M1 garand of Thompson waarschijnlijk kwijtgeraakt of iets dergelijks. En dan als eerste een Lee Enfield zien liggen, lijkt me.
Maar hoe dan ook, als re-enactor zou je zo authentiek mogelijk moeten blijven...
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
- Akko
- Lid
Zoals Johan al zegt, ik denk dat het ook gemakkelijker is volgens de nederlandse wapenwet.
Maar toch RE moet met authentieke wapens rondlopen...
Maar toch RE moet met authentieke wapens rondlopen...
-
- Lid
Is authentiek niet dat de militairen militair bleven? Soms is historisch oncorrect correct!LordChaos schreef: Dat is inderdaad een heel stuk waarschijnlijker, had ik nog niet aan gedacht.
Maar hoe dan ook, als re-enactor zou je zo authentiek mogelijk moeten blijven...
- LordChaos
- Lid
Maar als je gewoon een dagje naar het museum gaat, zonder dat je weet welke wapens ze droegen, krijg je wel een verkeerd beeld.
-
- Lid
Daar heb je gelijk in! Maar bijvoorbeeld in een mockbattle of een voorstelling van het leven van een militair, zou het kunnen. Maar dit zou idd een "voorbeeld" van de standaard GI moeten zijn.
-
- Lid
Ik spot een Canadees met een Mp40.
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!