Voordien even een Trotterreisgids gekocht en als WO2 fanaat met goeie moed vertrokken.
Trottertje was absoluut waardeloos wat WO2 betrof (die mensen krijgen nog een mailtje van me want het is een gids van reizigers voor reizigers

Buiten 1 alinea over de slag om Kreta was er in deze gids niets, nada, nul terug te vinden alhoewel hier toch voor de eerste keer operationeel luchtlandingstroepen werden ingezet.
Tevens had ik een verzoekje van een lid van het forum om het graf van een ver familielid te gaan opzoeken en te fotograferen.
Nu moet ik zeggen dat er in Kreta heel wat te beleven is wat WO2 betreft maar dat men het actief moet gaan opzoeken, geen verwijzingen nergens, in geen enkele brochure over Kreta iets terug te vinden, hoeveel hotels er korting aanbieden dat wel en waar je de meest toeristische gedeeltes vind ook (waar ik een bloedhekel aan heb) maar over WO2 niets!
Ik weet ook wel dat je naar Kreta gaat voor zon strand en zee maar toch.
De huidige generatie is aan het kijken hoe men snel kan rijk worden met toerisme en de oudere generatie wil de oorlog vergeten daar de Duitse bezetting met zijn harde represailles tegen de lokale bevolking nog niet verteerd is.
Hier enkele foto's
Weg Xania naar Maleme, Baileybrug die ergens te velde niets staat te doen buiten oproesten

Uploaded with ImageShack.us
Nog een Bailey ergens te velde die waarschijnlijk tot voorkort werd gebruikt. Foto genomen vanaf de nieuwe brug, Let op de Duitse Torpedos aan het begin. Geen enkele vermelding over het hoe en wat

Zelfde brug:

Bunker aan de andere kant van de brug (Duits)?

RAF memorial Maleme

Register friedhof Maleme met het verzoek van onze collega medeforummer

Gevonden

Blok 1 van het friedhof

Restauratieprojectje......... iemand?

Weg Xania Omalos (Samariakloof) weer een baileybrug zonder dienst met rechts de nieuwe brug

mijn:

Geschutsplacement zonder geschut

Commonwealth cemetery Souda

Bombercrew broederlijk naast elkaar van Nieuwzeelander over RAF tot RAAF tot een Poolse boordschutter (rechts de poolse vlag)

Nog wat hedendaagse oorlogszaken

Tuurlijk mannen, ben Belg en veeg daar mijn broek aan

Dat was het dan
Stevo