Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Inderdaad een mooie bunker, zie je niet veel meer met restanten van de originele inrichting...
Ik ben zelf zeer geïnteresseerd in Duitse bunkers en heb er al vele van binnen gezien, maar die zijn inderdaad vrijwel altijd dichtgemetseld en compleet leeggehaald, ivm het materiaaltekort na de oorlog.
Vandalisme is opzich niet zo'n groot probleem, mits de bunker snel na de oorlog is afgesloten.
Er staan hier meer dan 300 bunkers in de streek, de meesten niet dicht gemetseld of kapot geschoten, en toch zijn deze niet of weinig aangevallen door vandalen. Ik weet dat de Duitse Commandobunker in het Belgische Zandvoorde (wo1) werd aangevallen met graffiti. Hitler en hakenkruizen.... Die pipo heeft daar nooit gezeten zelfs.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Ik lees net op de website van het fort Everdingen waar de bunkers staan dat het fort (tegenwoordig?) compleet gesloten is voor het publiek. http://www.fort-everdingen.nl/excursies.html
Helaas, het ziet er naar uit dat jullie het met mijn fotos moeten doen. Ik weet toch zeker dat ik wel eens een groep burgers onder begeleiding van een gids ben tegengekomen op het fort
In de buurt van het fort liggen trouwens nog veel meer bunkers, ook het bekijken waard, maar idd volgens mij allemaal dichtgemetseld.
Ik vind zelf het fort eigenlijk het meest interresant en de betonnen bunkers minder, maar dat is een kwestie van smaak.
kimji schreef:Mijn favoriete bunker, een nederlands groepsonderkomen gebouwd begin 1940. Wat deze voor mij zo bijzonder maakt, is dat de originele bankjes er nog inzitten, het luikje waardoor de ingang onder waarneming gehouden kon worden, en diverse andere authentieke elementen. Ook is deze bunker niet aangetast door vandalen: geen gravitie, geen vervuiling. Hier komt nooit iemand Houden zo dus.
Laat het die ambt-en-nare personen maar niet weten, anders verdwijnt ook deze in beton en zand.
Bolt Action schreef:Nice, zo zie je de originele camouflage nog. Maar nu! Weer lekker dichtgooien, dan kan het niet worden beklad zoals links achterin te zien is.
+1
Ik wilde het al eerder zeggen maar had geen zin om een bericht te typen.