uitvallocatie Normandië
-
- Lid
uitvallocatie Normandië
Ik ga van de zomer eens richting Normandië, het schijnt daar wel de moeite te zijn.
We gaan voor drie dagen, maar waar ergens is nu de meest strategische uitvalsbasis om in de buurt rond te touren?
We gaan voor drie dagen, maar waar ergens is nu de meest strategische uitvalsbasis om in de buurt rond te touren?
Re: uitvallocatie Normandië
Zoek je een huisje of camping?
Ik heb in Port en Bessin gezeten. Ligt precies in het midden en is dus overal goed te bereiken. Vorig jaar heb ik tijdens de herdenking in de Omaha sector overnacht. Ook vanaf daar is het prima rijden al is de Engelse sector met name merville wel een eindje rijden.
Ik heb in Port en Bessin gezeten. Ligt precies in het midden en is dus overal goed te bereiken. Vorig jaar heb ik tijdens de herdenking in de Omaha sector overnacht. Ook vanaf daar is het prima rijden al is de Engelse sector met name merville wel een eindje rijden.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Welke sector interesseert je het meest? US of Brits/Canadees
Bayeux is zowat in het midden als je alles wilt zien...
Bayeux is zowat in het midden als je alles wilt zien...
29th Let's Go!!!!!
- LordChaos
- Lid
Toen wij er waren zaten we in Port-en-Bessin, in dit park: http://www.pierreetvacances.com/fr-fr/l ... h_OBM-H_fp
Dit is zo'n beetje het centrum van de stranden (wel redelijk ver van Ste. Mère-Eglise).
Dit is zo'n beetje het centrum van de stranden (wel redelijk ver van Ste. Mère-Eglise).
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
-
- Lid
Geen camping alleszins, een huisje of een hotel ofzoiets.
Ik moet bekennen dat ik niet heel erg thuis ben in de zaken wat betreft Normandië. Ik heb dat boek van Anthony Beevor gelezen afgelopen zomer, maar meer niet.
Wat is interessant voor "de leek"?
Ik moet bekennen dat ik niet heel erg thuis ben in de zaken wat betreft Normandië. Ik heb dat boek van Anthony Beevor gelezen afgelopen zomer, maar meer niet.
Wat is interessant voor "de leek"?
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
-
- Lid
Dat ziet er allemaal wel boeiend uit eigenlijk.
Dan ga ik toch maar voor iets centraal zoals bayeux of port-en-bessin
Dan ga ik toch maar voor iets centraal zoals bayeux of port-en-bessin
- wo2-Martijn
- Lid
- Contacteer:
Hoi Jurgen,
Als ik je een tip mag geven, ik heb de volgende tour gemaakt:
-Utah beach
-Omaha beach
-Longues sur Mer
-Point du Hoc
-Saint Mere Eglise
-Carentan
-Bayeux
-Arromanches sur Bains
In mijn onderschrift vind je de foto's hiervan.
Onderweg hebben we o.a. in Port en Bassin Hupain overnacht, en in een ander dorpje waar we doorheen kwamen.
Als ik je een tip mag geven, ik heb de volgende tour gemaakt:
-Utah beach
-Omaha beach
-Longues sur Mer
-Point du Hoc
-Saint Mere Eglise
-Carentan
-Bayeux
-Arromanches sur Bains
In mijn onderschrift vind je de foto's hiervan.
Onderweg hebben we o.a. in Port en Bassin Hupain overnacht, en in een ander dorpje waar we doorheen kwamen.
Bekijk mijn WO2 tour-site: http://www.mj-wo2tour.nl
- Bolt Action
- Lid
Met mijn vader zat ik redelijk dicht bij het strand. Net op het rechter randje van Omaha zegmaar, maar dan zon 3/4 kilometer nog weer landinwaarts pal naar het zuiden. St Mere Eglise is dan een uur rijden geloof ik, hetzelfde voor Pegasus bridge. Bajeux en Caen liggen beide dan op 30/45 minuten reiden.
-
- Lid
Allen bedankt voor de info, ik heb het zeker kunnen gebruiken bij mijn Normandië trip.
Ik was van plan hier enkele foto's te plaatsen, want ik had er toch heel wat. Ik ben echter zo stom geweest om heel mijn chip te deleten vooraleer ik ze op de pc kon zetten.
Ik was van plan hier enkele foto's te plaatsen, want ik had er toch heel wat. Ik ben echter zo stom geweest om heel mijn chip te deleten vooraleer ik ze op de pc kon zetten.