Militair vliegspektakel vliegveld Lelystad 20/21 augustus as

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Militair vliegspektakel vliegveld Lelystad 20/21 augustus as

Bericht door Jurrie »

All,

Ter info:

Militair Vliegspektakel te Lelystad Airport op 20 en 21 augustus (m.a.w.: aankomend weekend). Zie: http://www.aviodrome.nl/dagje-uit/milit ... gspektakel
Afbeelding

Even van de site geplukt:
Op 20 en 21 augustus vindt het Militair Vliegspektakel plaats. Dit evenement staat in het teken van de Tweede Wereldoorlog. In dit weekend zullen er bijzondere en historische vliegtuigen aanwezig zijn. Er worden diverse demonstraties gegeven en er zijn veel soldaten aanwezig die de Tweede Wereldoorlog uitbeelden. Ook nemen zij tenten en attributen mee uit de Tweede Wereldoorlog en vertellen zij je verhalen uit de oorlog.
Voor de jonge bezoekers is er een kinderspeelland! Hier kunnen ze zich lekker uitleven en plezier maken met tal van springkussens. Voor de allerkleinsten is er een sprookjeskasteel en een kinderpaleis. Voor de 8+ is er een Climbstation en een groot springkussen waar ze ongestoord kunnen spelen.Ook worden er op beide dagen marcheertrainingen gegeven.
Daarnaast organiseert de Aviodrome dit weekend een Militaire Ruilbeurs. Op de beurs wordt een grote verscheidenheid aan luchtvaart en militaire items aangeboden uit diverse tijdvakken. Er is een grote diversiteit aan items zoals DVD‘s, dumpartikelen van diverse dumpstores, een historische reisorganisator, schilderijen, boeken, tijdschriften, luchtvaart musthaves, modelbouwers en nog veel meer. De beurs vindt plaats in het hoofdgebouw van de Aviodrome. Wil jij je hiervoor aanmelden, klik dan hier!
Erling Brom, de eigen luchtvaartmoderator van de Aviodrome zal ervoor zorgen dat je geïnformeerd wordt over wat er tijdens dit weekend allemaal gaande is. Het belooft een spectakel te worden, dus kom op 20 en 21 augustus naar de Aviodrome!
Aanwezig (indien weer/techniek het toelaat):
- Lockheed P-38 Lightning :brouw:
- Dassault Flamant MD-311
- Skyraider
- Stinson L-5 Sentinel
- P-51 Mustang PH-PSI
- Yak 3
- Yak-52
- Noorduyn Norseman
- Piper Cub J3
- PBY Catalina
- Fokker S.11
- Piaggio 149D
- Fouga Magister
- DC2 Uiver

Gr,

Jurrie
Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Re: Militair vliegspektakel vliegveld Lelystad 20/21 augustu

Bericht door Nekaf »

Zaterdag ga ik er zeker kijken.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Militair vliegspektakel vliegveld Lelystad 20/21 augustu

Bericht door Jurrie »

Nekaf schreef:Zaterdag ga ik er zeker kijken.
Zie je dan ;). Ik kom zeer wss zaterdag ook even langs.

Gr,

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Militair vliegspektakel vliegveld Lelystad 20/21 augustu

Bericht door Jurrie »

Pics
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

More: verslagje op Kitmaker Benelux

Was zeker leuk. Had iets meer vliegbewegingen verwacht, maar goed, ik mag niet klagen want het was een prachtige dag en heb wat unieke vliegtuigen gezien :).

Gr,

Jurrie
jagdpanzer
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mei 2010, 17:08
Locatie: enschede

Re: Militair vliegspektakel vliegveld Lelystad 20/21 augustu

Bericht door jagdpanzer »

Het was een mooi evenement alleen de prijzen vond ik wel wat aan de hoge kant.

5 euro voor parkeren in een weiland en dan nog 15,75 entree. Had meer een speciale prijs verwacht.
Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Re: Militair vliegspektakel vliegveld Lelystad 20/21 augustu

Bericht door Nekaf »

Had mijn auto geparkeerd op de groenstrook voor het aviodrome. Dit leverde wel wat stickers op de vooruit met de tekst hinderlijk geparkeerd op. Verder deed de museumjaarkaart wonderen. Behalve benzine en een versnapering kostte het me verder weinig. Leuk evenement.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Militair vliegspektakel vliegveld Lelystad 20/21 augustu

Bericht door Jurrie »

@jagdpanzer,
Je kon ook parkeren op plekken waar het niet betalen was (en niet eens zo ver weg).

@all,
Maar, het was zeker redelijk duur. De entree was gewoon de entreeprijs voor het museum. In dat opzicht valt het mee. Echter ik ben dit jaar ook naar Oostwold geweest, dat kostte ook 15 euro, maar toen was er een complete vliegshow met een compleet programma. Ipv een paar vliegtuigen die hier de lucht in gingen.

Vond ik ook een beetje tegenvallen. Gelukkig als vliegtuigliefhebber vond ik het geen ramp omdat ik de Lightning en Skyraider nog nooit in het echt had gezien :).

Gr,

Jurrie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten