Stichting fort aan den Hoek van Holland

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
wa.hoogvliet
Lid
Contacteer:

Stichting fort aan den Hoek van Holland

Bericht door wa.hoogvliet »

Ik doe vrijwilligerswerk in het fort, ik heb het hele forum na gekeken of er wat over het fort geschreven staat, kom ik een klein berichtje tegen uit 2005.
Kom nou zeg, dit museum is verkozen als mooiste museum van Zuid-Holland, Hier moet je geweest zijn. Kijk op onze site voor de opening tijden http://www.forthvh.nl. beleef mee hoe het in een schuilkelder was of hoe het ging voor een bombardement van de Dambusters.
Ook in Vriezeveen in Overijssel is een mooi museum te zien.
JimK
Lid
Contacteer:

Re: Stichting fort aan den Hoek van Holland

Bericht door JimK »

Klopt, erg mooi museum, ben er al te lang niet meer heen geweest.

Hoe staat het er nu voor met de toekomst van het museum?
Ik hoor veel verontrustende berichten over een vervelende gemeente, huurverhogingen en dreigende sluiting? Op jullie website vind ik niets terug van de berichten
................................de discussie over het voortbestaan van het museum Fort aan den Hoek van Holland. Het bestuur daarvan is namelijk nog steeds in gesprek met de dienst Stadsontwikkeling Rotterdam over de verhoogde huurprijs. Die stijgt dit jaar namelijk van 5.000 naar 132.000 euro. Dat is volgens de gemeentelijke dienst de kostendekkende huurprijs............................
Het zou zonde zijn als het museum dicht zou moeten.
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

Bericht door asjemenou »

Inderdaad een mooi museum. Ik ben er ook weleens geweest.
mgschutze schreef:de discussie over het voortbestaan van het museum Fort aan den Hoek van Holland. Het bestuur daarvan is namelijk nog steeds in gesprek met de dienst Stadsontwikkeling Rotterdam over de verhoogde huurprijs. Die stijgt dit jaar namelijk van 5.000 naar 132.000 euro. Dat is volgens de gemeentelijke dienst de kostendekkende huurprijs.
Volgens mij is deze verhoging ruim boven de maximale huurverhoging van 1,3% voor 2012! Of plaatst de Stadsontwikkeling Rotterdam zich simpelweg boven de wet?!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
wa.hoogvliet
Lid
Contacteer:

We zijn opzoek naar sponsors, maar gemeente Rotterdam is gewoon keihart, ze willen gewoon dat we €135000,00 huur per jaar gaan betalen, dat is niet te betalen, dus nu is het afwachten hoe lang we nog in het fort mogen blijven. Er gaat weer een mooi museum naar de donder door zo'n zooitje in Rotterdam, wij hopen dat we mogen blijven wat vergeet niet het is wel op gebouwd door vrijwilligers. Dus als je onze nieuwe aanwinsten nog wil zien ,wacht niet te lang.
fritz derochebrune
Lid

Bericht door fritz derochebrune »

Het is inderdaad erg zonde dat zoiets moet gebeuren... Maar 't verhaal klinkt wel bekend: bezuinigingen etc... Zijn er überhaubt andere instanties die 't fort voor die prijs willen huren?
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
wa.hoogvliet
Lid
Contacteer:

Nee, ze weten volgens mij niet wat er mee moeten en wie wil voor zo'n huur zo'n gebouw hebben, probleem is dat het kosten dekend moet zijn, wij hebben het jaren zelf onder houden en nu moet het ineens allemaal door een andere bedrijven onderhouden worden
Ik zie het zo als wij er uit moeten zal het fort waar net 5 miljoen euro in is gepompt weer als oud gaan verrotten.
Het laatste wat ik gehoord is dat de huur officieel is opgezegd.
wim hoppen
Lid

Bericht door wim hoppen »

Hallo. Al eens de stereofoto's van het Museum gezien?

Afbeelding

Afbeelding

Mariniersmuseum ook:

Afbeelding

Dus als men geinteresserd isi n een exclusieve stereo serie? Wel op deze site.
Plaats reactie