Ik heb laatst een stedentrip London gedaan en heb daar een aantal musea bezocht. Ik ben onderandere naar het Imperial war museum geweest, het museum is niet al te groot, maar erg intressant en ze hebben een grote wapen- en oorlogscollectie. Hier de website: http://www.iwm.org.uk/corporate
Dus mocht je een keer een stedentripje London doen kan ik dit museum zeker aanraden.
En het mooie aan London is, is dat de meeste musea er gratis zijn
Imperial war museum London
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 23 keer
- Ontvangen: 6 keer
Re: Imperial war museum London
De HMS Belfast die in de Theems ligt voor de Touwerbridge is ook zeker een aanrader!
-
- Lid
Ja ik had helaas geen tijd om alles te bezichtigen en mijn vrouw houdt niet van al die zaken, maar die staat zeker nog op mijn lijstje. Nog maar een keertje terug 

- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 65 keer
- Ontvangen: 114 keer
Het Imperial War Museum omvat meer dan alleen het oorlogsmuseum aan de Lambeth Road zoals je op hun webpagina kunt zien. Misschien komt dit museum niet groot over maar de collectie is toch zeker wel uniek. Zo hebben ze o.a. de battledress, de baret en de onderscheidingen van Field Marshal Bernard Law Montgomery in de collectie. Ook het aanbod van boeken, foto's, beeld- en geluidsmateriaal dat je er kan kopen is groot.dejoep schreef:Ik heb laatst een stedentrip London gedaan en heb daar een aantal musea bezocht. Ik ben onderandere naar het Imperial war museum geweest, het museum is niet al te groot, maar erg intressant en ze hebben een grote wapen- en oorlogscollectie. Hier de website: http://www.iwm.org.uk/corporate
Dus mocht je een keer een stedentripje London doen kan ik dit museum zeker aanraden.
En het mooie aan London is, is dat de meeste musea er gratis zijn
De overige musea, welke in de weblink staan zijn trouwens de moeite waard om een keer te bezoeken. Zo organiseert het IWM Duxford een aantal dagen per jaar, de airshow "Flying Legends". Dan wordt er gevlogen met veelal historische WOI en WOII vliegtuigen.
De vliegtuigen in hun collectie onderhouden ze zelf. In een aparte hangar kun je deze werkzaamheden bekijken.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Timster
- Lid
Ook het dodenmasker van Himmler is hier te vinden en een stuk van de vleugel van Hess' vliegtuig. Ik vond het één van de mooiere musea die ik bezocht heb.