Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik zou graag dit topic willen openen om mee te discussiëren over bezienswaardigheden en activiteiten in normandië.
Natuurlijk ook over operatie overlord! Ik ben in de zomer van 2012 in normandië geweest en ik zal vandaag of morgen
nog is aardig wat foto's uploaden. Dit jaar ga ik ook weer naar normandië en weet iemand misschien nog plekken waar
bunkers nog intact zijn en waar je ook in zou kunnen of omheen zou kunnen ? Dus zeg maar een bunker dat niet bij een
museum ofzo hoort maar nog gewoon ergens in 't wild staat, vorig jaar had ik veel bunkers bezocht maar die waren afgesloten
door musea's :S
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Ja ik wist al dat je zo'n beetje nergens mag met je metaaldetector, maar ik vroeg me af of er plaatsen waren waar het wel mag of kan zonder dat je er mee in de problemen komt.
"Luctor et Emergo"
In Frankrijk (en ik dacht ook in België) wordt het zoeken met de metaaldetector op een voormalig slagveld gezien als grafschennis en dus ook als zo'n overtreding gestraft. Dit is ook niet gek, gezien de vele vermiste militairen die er nog zijn uit beide wereldoorlogen.
Dat lijkt me iets wat overdreven.
Ik hoorde dat je niet op de franse stranden mocht zoeken,
maar in de ardennen etc. mag je in veel plaatsen wel met
je metaaldetector lopen, ik ken veel mensen die dat doen
En ook op youtube zie je dat veel. Ik vroeg me alleen af
of je ook zoiets in Normandie had.
"Luctor et Emergo"
En daarnaast, denk je echt dat mensen hun zoekplekken vrij gaan geven.... Als je wilt gaan zoeken, moet je zelf eerst info verzamelen en nadenken, dit komt evt niet op een presenteer blaadje aangewaaid hoor.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
coco schreef:En daarnaast, denk je echt dat mensen hun zoekplekken vrij gaan geven.... Als je wilt gaan zoeken, moet je zelf eerst info verzamelen en nadenken, dit komt evt niet op een presenteer blaadje aangewaaid hoor.
Dat snap ik, als ik ga zoeken ga ik proberen om Amerikaanse of Duitse stafkaarten in m'n bezit te krijgen zodat ik goed kan zien waar de fronten waren, of waar kampementen lagen Ik kan trouwens ook in Nederland met mijn opa in een bos gaan zoeken, volgens mijn opa lag daar vroeger een heel groot kampement en ging die zelf ook altijd granaatscherven en hulzen zoeken.
"Luctor et Emergo"
Toevallig in "Excalibur" (frans messentijdschrift) een stukje over zoeken met metaaldetector & de Franse wet daaromtrend:
Enkele uittreksels, vrij vertaald:
" Men mag NIET met detector gaan zoeken zonder toestemming te vragen & verkrijgen van de eigenaar van het terrein (prive, staat, gemeente...)"
" In streken waar veel explosieven in de grond zitten is het VERBODEN te zoeken met metaaldetector. Dit gaat dus over de regios van WOI (Somme, Marne, Meuse(Verdun)), en ook over Normandie. "
" Ook in Rennes Le Chateau is het verboden met een detector te zoeken." (daar zou de beruchte schat van de Tempeliers ergens zitten)
Mvg,
Jos
Laatst gewijzigd door Blastmaster1972 op 22 jan 2013, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton