moskou

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

moskou

Bericht door Jonasj »

hallo iedereen,
ik ga in de krokusvakantie een week naar moskou.
Heeft er iemand aanraders, of dingen die ik echt gezien moet hebben in verband met WOII.
alvast bedankt
Jonas
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

WOII bezienswaardigheden in Moskou

Bericht door asjemenou »

Die zijn er zeker in Moskou. Zo zijn er het Museum van de Grote Patriottische Oorlog; http://en.wikipedia.org/wiki/Museum_of_ ... ar,_Moscow en het Centrale Museum van de (Sovjet) Russische strijdkrachten; http://en.wikipedia.org/wiki/Central_Ar ... ces_Museum .

Misschien krijg je tijdens je verblijf in Moskou Sovjet WOII militaria te koop aangeboden. Pas hiermee dan heel goed op. Sovjet WOII militaria wordt veel nagemaakt of vervalst. Dit geldt ook voor de Sovjet onderscheidingen.
Ik heb vernomen dat bij diverse musea/antiekwinkels in Moskou kopieën van Sovjet WOII onderscheidingen worden verkocht. Onder het mom van "souvenirs". Zoals vernomen zijn deze allemaal nep.
In originele Sovjet onderscheidingen mag officieel in Rusland niet gehandeld worden. Dit betekent dat je ze ook niet mag uitvoeren.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: moskou

Bericht door frei »

Als je vanaf het vliegveld komt en moskou binnenrijdt met taxi, bus etc. let dan onderweg op, je zult de grens (versperringen als monument) kunnen zien tot hoe ver de duitsers voor moskou kwamen. Ik kwam toen via sjeremetjevo aan, dan zie je ze zeker. Vanaf Domodedovo weet ik niet zou kunnen, ben vanaf dat vliegveld steeds overgestapt op een binnenlandse vlucht.
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: moskou

Bericht door panzer lehr »

Je hebt ook nog het Staatsmuseum van de Defensie van Moskou.
Voor de rest kijk hier eens. :)

http://nl.tracesofwar.com/country.asp?c ... ion=search
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: moskou

Bericht door Jonasj »

bedankt allemaal.
@asjemenou, bedankt voor de inlichtingen over de sovjet militaria.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
Dreesen
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jan 2010, 10:18
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: moskou

Bericht door Dreesen »

Ik ga volgend jaar ook naar Moskou, weet iemand de plaatsen tot waar de Duitsers zijn geraakt en waar nog iets te zien is?
'Berlijn is een historisch mijnenveld'
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: moskou

Bericht door Erik »

Een uur rijden van Moskou ligt het tankmuseum Kubinka.
Ingericht op een oude kazerne is het de verzameling van 'buitgemaakte' voertuigen, die dienst deden als onderzoeksmateriaal. Met name zeer zeldzame modellen zie je hier terug, zoals de grootste Duitse tank, de 'Maus'.
Zeer de moeite waard maar pas op: je moet dit officieel aanvragen. Kijk op http://www.tankmuseum.ru/inf.html wat je moet doen op het te mogen bezoeken. De regels lijken versoepeld overigens (Toen ik er was moest je zes weken van tevoren aanvragen op papier etc.)

Ook in Moskou en gratis: het park van de Vrijheid: tanks, spoorwegmaterieel, nabouwen van schepen, spoorweggeschut, loopgraven, allemaal in de open lucht. Leuk.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: moskou

Bericht door Jonasj »

Dat park van de vrijheid is niet meer gratis, toen ik er was afgelopen winter moesten wij betalen.
Desalniettemin is het zeker de moeite waard om te gaan bezoeken.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
Dreesen
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jan 2010, 10:18
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: moskou

Bericht door Dreesen »

Kubinka is zeker de moeite, daar staat wat bij elkaar :O
Moskou heeft over het algemeen heel veel van de Tweede Wereldoorlog. Aardig indrukwekkend.
'Berlijn is een historisch mijnenveld'
Plaats reactie