concentratiekampen

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
TKuppens
Lid

concentratiekampen

Bericht door TKuppens »

Weet iemand welke concentratiekampen echt gezien moeten worden en welke gelijkaardig zijn aan andere. En dus niet heel leerrijk?
Alvast bedankt ;)
panzer lehr
Lid

Re: concentratiekampen

Bericht door panzer lehr »

Auschwitz en Dachau of anders het doorgangskamp van Breendonk.
Wijnhoven NL
Lid

Bericht door Wijnhoven NL »

Ik vond Mittelbau-Dora wel interessant met o.a. de grotten waar de V1's en V2's gebouwd werden.
patrickh
Lid
Gegeven: 84 keer
Ontvangen: 58 keer

Bericht door patrickh »

TKuppens schreef:Weet iemand welke concentratiekampen echt gezien moeten worden en welke gelijkaardig zijn aan andere. En dus niet heel leerrijk?
Alvast bedankt ;)

Misschien een ongelukkige vraagstelling, alle kampen zijn leerrijk, immers zo iets mag toch nooit meer gebeuren?
TKuppens
Lid

Bericht door TKuppens »

patrickh schreef:
TKuppens schreef:Weet iemand welke concentratiekampen echt gezien moeten worden en welke gelijkaardig zijn aan andere. En dus niet heel leerrijk?
Alvast bedankt ;)

Misschien een ongelukkige vraagstelling, alle kampen zijn leerrijk, immers zo iets mag toch nooit meer gebeuren?
Nee uiteraard mag zo iets nooit meer gebeuren maar ik dacht dat er mss kampen waren die niet het bezoeken waard zijn aangezien ze 1 ver weg liggen en 2 na deze lange weg tegen zouden vallen.
patrickh
Lid
Gegeven: 84 keer
Ontvangen: 58 keer

Bericht door patrickh »

Ben zelf een keer naar Auschwitz geweest, zeer indrukwekkend, en als je in Polen bent, zeker bezoeken!
Melting
Lid

Bericht door Melting »

Ik heb inmiddels zo'n 15 (schatting) voormalige kampen bezocht, en enkele springen er voor mij wel uit.
Allereerst natuurlijk Auschwitz. Maar bekijk deze niet als eerste, wat ik wel gedaan heb, omdat dan de andere kampen misschien minder erg lijken.
Verder vond ik Mauthausen erg interessant. En natuurlijk Buchenwald, Dachau, Natzweiler, Breendonk.

Iets minder vond ik Neuengamme, Theresiënstadt, Bergen Belsen, Vught, Westerbork, Sachsenhausen, Flossenbürg.

Maar desalniettemin; eigenlijk moet je ze gewoon bezoeken. Hierdoor zal je zien dat geen 2 kampen hetzelfde waren.
Plaats reactie