Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zit toevallig foto's te kijken op geenstijl.nl (geen idee waarom zij aandacht eraan geven...?) MAAR IN HEMELSNAAM: WAAROM DOEN ER AMERIKAANSE PARATROOPERS MEE?
Als je sdkfz 247 replica op afbeeldingen googled. Zie je dat er de nodig zelfbouw voertuigen rondrijden. De mate van perfectie in detail o.a. de wielen verschillen nogal.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
779 schreef:Zit toevallig foto's te kijken op geenstijl.nl (geen idee waarom zij aandacht eraan geven...?) MAAR IN HEMELSNAAM: WAAROM DOEN ER AMERIKAANSE PARATROOPERS MEE?
Dat vraag ik me eigen dus ook af!
Als je perse us para's mee wil laten doen geef dan het evenement een andere naam.
Idd, dat was mijn punt ook. Irriteer me de laatste jaren mateloos aan dat hele re-enactment gebeuren. Staat allang niet meer voor het historisch correct uitbeelden van historische militaire gebeurtenissen...
779 schreef:Idd, dat was mijn punt ook. Irriteer me de laatste jaren mateloos aan dat hele re-enactment gebeuren. Staat allang niet meer voor het historisch correct uitbeelden van historische militaire gebeurtenissen...
Inderdaad, gewoon een hoop para's in allerlei verschillende tinten OD met een zo stoer mogelijke bewapening die wat mock-battles voeren. Er zijn ook mensen die het goed doen, maar die komen niet zo sterk voor in het algemene plaatje lijkt me.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen. Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Het evenement is gehouden op nog geen 5km van waar ik woon.
Ondanks het mooie weer ben ik er ook niet heen gegaan en ook om de bovenstaande argumenten.
Het is wel goed bezocht en mensen die ik gesproken heb vonden het "wel leuk"!!
Maar inderdaad als het de opzet was om operatie Amherst na te bootsen (herdenken) zijn ze hierin dus niet geslaagd.
Wel jammer want het geeft dus een verkeerd beeld van wat er wel gebeurd is.
Als je mensen vraagt over de bevrijding van Nederland komen toch vaak de Amerikanen en Engelsen uit de bus als bevrijders van Nederland.
Dat vind ik jammer want zo blijven de Polen,Canadezen (die bijna heel Nederland hebben bevrijd) en de Fransen waar het om Amherst omgaat altijd ondergewaardeerd