Kennisgebied voor de tijdlijn.

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Kennisgebied voor de tijdlijn.

Bericht door Sjoerd »

Om het idee voor die tijdlijn wat meer vorm te geven heb ik dit topic geopend zodat je hier je voorkeur kunt uitspreken ALS je wat wilt schrijven, en zo ja WAAROVER je dit wilt doen.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen wil ik wel een stukje over Veldmaarschalk Von Rundstedt samenstellen. Het lijkt mij een leuke manier om zo iets meer van hem aan de weet te komen.
Tevens kan ik de belangrijkste vliegtuigtypen beschrijven als daar interresse voor is. Over dit onderwerp heb ik thuis vrij veel informatie dus daar kan ik wel wat leuks mee doen.

Nog een vraag tot slot:
Als we zo'n stukje af hebben, naar wie moeten we het dan mailen?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik had zelf gedacht een topic te openen per Generaal of anderzins belangrijk historisch persoon.
Ikzelf wil graag over mijn grote voorbeeld Patton schrijven.
Dus..kijk maar..enne...succes met von Rundstedt.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Bedankt :D

Jij ook suc6 met Patton, waarom is hij eigenlijk je grote voorbeeld?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Sjoerd, aan jou de eer om een topic over Von Rundstedt te openen. Ik maak deze topics denk ik voorlopig even "sticky" zodat ze extra opvallen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

OK, bedankt.

Ik heb in het 'Vragen' gedeelte een topic geopend met een algemene oproep voor informatie misschien dat er nog onverwachts een paar nuttige tips komen. Ik ben al op Internet geweest en ik denk dat ik wel wat leuks in elkaar kan zetten.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Sjoerd schreef: Jij ook suc6 met Patton, waarom is hij eigenlijk je grote voorbeeld?
Dat zal ik je vertellen; hij heeft Afrika, Italie, Frankrijk, en Duitsland ontzet.
Hij wilde al eind '44 naar Berlijn, maar hij kreeg geen benzine van Eisenhower.
Om een lang verhaal kort te maken : hij had een inzicht dat slechts geevenaard werd door dat van Rommel.
Hij droeg dan ook Rommels boek "Tank Krieg" als een soort bijbel bij zich.
Alhoewel hij een paar maal tegen Rommels troepen heeft gevochten heeft Hitler het Rommel nooit toegestaan om tegen Patton te vechten.
Hij was bang om zijn onverslagen generaal af te laten gaan.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

FF iets anders.

Wist je dat het vandaag (bij schrijven) het 4 augustus 2003 is.
En toen op 4 augustus 1944

De familie Frank en de andere onderduikers werden opgepak?

Dat is nu al weer 59 jaar geleden....
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Echt raar om daar aan te denken. Ik vraag me vaak af wat er met het dagboek gebeurd zou zijn als ze niet toen waren opgepakt. Of het dan ook zo'n impact zou hebben of (bijna) iedereen die het leest.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Tijdlijn

Bericht door paulstolk »

Misschien is het een idee om op verschillende manieren de tijdlijn vorm te geven. Om zowel per persoon (generaal misschien), thema, land etc. een lijst te maken. Zo kan je makkelijker vinden wat je wil hebben. Niet iedereen zoekt namelijk op dezelfde manier.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Daar zijn we mee bezig. Roel zou beginnen met enkele onderdelen van de Duitse kant.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Doe ik ook :)

moet alleen morgen een verslag van min 50 pagina's inleveren en voor maandag een voorstel voor een schoolreis naar engeland klaarhebben zodat we die kunnen voorleggen aan de directie om een budget los te krijgen:) daarna nog tentames en dan.........

zeeen van tijd!!! :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Mijn oproepje op fok heeft ook nog iemand opgeleverd die de tijdlijn in een databaseje wilt bouwen. Dan zou er ook een zoekfunctie in kunnen komen.

Maar dat kan nog even duren. Persoon in kwestie heef 't heel druk.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dus jij zorgt daar voor Proos? Oke dan.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Plaats reactie