Vandaag in Duiven geweest. Was wel leuk, maar wat mij erg tegenviel, was de enorme hoeveelheid replica's. De meesten wel als zodanig gemerkt (complete bladen vol met namaak ijzeren kruizen) maar sommige ook niet. Ik kijk voornamelijk naar duitse badges en medailles, ik durf wel te zeggen dat 50% namaak was. Wat niet betekent dat de verkopers proberen de boel te flessen, maar ik kom niet op een beurs voor replicas items met een hakenkruis, maar voor militaria. Een replica medaille is voor mij geen militaria.
Verder staat er op de website van deze beurs ook dat replica's niet zijn toegestaan (items gemaakt na 1945 met een hakenkruis er op mogen niet verkocht worden) nou, de beurs ligt er dus vol mee. Teleurstellend.
Verder wel leuk gebabbeld met een aantal mensen, ik ken echt helemaal niemand maar iedereen was wel vriendelijk.
Als er meer forumleden waren, ik was er tussen 11 en 12, met dat kleine manneke (4 jaar) aan de hand dat overal aan wilde zitten
beurs in Duiven, wie kan er wat over zeggen
-
- Lid
- Bas ww2
- Lid
Re: beurs in Duiven, wie kan er wat over zeggen
Replica's horen gewoon bij verzamelen, welke ik beurs ik aanraad is 1 december in vlaardingen veel dingen en replica's vielen wel mee.
altijd opzoek naar FLAK items
Klopt Duiven ligt steeds meer zooi. Het is dat ik er in de buurt woon als het een uur rijden was ging ik niet eens meer.kimji schreef: Verder staat er op de website van deze beurs ook dat replica's niet zijn toegestaan (items gemaakt na 1945 met een hakenkruis er op mogen niet verkocht worden) nou, de beurs ligt er dus vol mee. Teleurstellend.
En de regels ja daar ben ik eens in discussie over geweest dat het op hun site staat en bij de ingang van de beurs ook. Antwoord wij zien het verschil niet dus kunnen niet helpen
Ik ga volgend weekend is in huizen kijken nog nooit geweest dus ben benieuwd hoor veel positieve reacties.
-
- Lid
Ze geven als antwoord "wij zien het verschil niet" ? Waarom organiseer je dan zo een beurs als je geen verstand van zaken hebt? Er lag een blad vol ijzeren kruizen (handelaar in de hoek) voor 20 euro per stuk of zo, er stond een groot bord bij "REPLICA'S". De verkoper probeert dus niet de boel op te lichten, dat even voor de duidelijkheid, maar het blijven replica's. Er waren ook véél handelaren met medailles en badges voor 10 euro = aan de prijs te herkennen als replica. Maar er waren ook veel handelaren met medailles en badges zonder prijzen, daar moet je eerst vragen wat iets kost. Daar heb ik dus wel moeite mee.
Er lagen ook veel replica dolken die wel als replica verkocht werden, maar zo overduidelijk replica (plastic handgrepen en zo) waren dat het pijn deed aan mijn ogen.
Voor mij horen replica's niet bij het verzamelen, tenzij je bijvoorbeeld een studie collectie hebt om de verschillen tussen replica's en originelen te bestuderen. Dat was hier niet het geval. Dit waren gewoon souvenirs niveau "sleutelhanger met een hakenkruis".
Volgend weekend Huizen, ik denk dat ik er ook heen ga. Ik woon net onder Utrecht, da's een klein uurtje rijden. Wvd, misschien zien we elkaar daar wel. Doe je een clownsneus op, dan kan ik je herkennen
Er lagen ook veel replica dolken die wel als replica verkocht werden, maar zo overduidelijk replica (plastic handgrepen en zo) waren dat het pijn deed aan mijn ogen.
Voor mij horen replica's niet bij het verzamelen, tenzij je bijvoorbeeld een studie collectie hebt om de verschillen tussen replica's en originelen te bestuderen. Dat was hier niet het geval. Dit waren gewoon souvenirs niveau "sleutelhanger met een hakenkruis".
Volgend weekend Huizen, ik denk dat ik er ook heen ga. Ik woon net onder Utrecht, da's een klein uurtje rijden. Wvd, misschien zien we elkaar daar wel. Doe je een clownsneus op, dan kan ik je herkennen
- Bas ww2
- Lid
Met alle respect maar replica's zijn ooit in het leven geroepen om aan de vraag maar medailles te voldoen, veel geallieerden namen graag een ijzeren kruis o.i.d. mee naar huis als aandenken maar zoveel dragers waren er niet dus bleven de fabrieken gewoon door produceren om zo aan de vraag te doen, dus ik vind dat ze er gewoon bij horen het ook een stukje geschiedenis, dan zijn er nog altijd reactors die opzoek zijn naar een onderscheiding voor op hun uniform. Dan komt er ook nog bij dat sommige emblemen een beetje duur zijn voor de gewone verzamelaar (fallschirmjager abzeichen) die men dan toch graag wil hebben dan is het dus om niet opgelicht te worden met een nepper voor de echte prijs veel slimmer om een mooie replica te kopen voor een paar tientjes dan honderden of duizenden kwijt te zijn aan een nepper. Ik ben dus van mening dat ze er tot zekere hoogte bij horen, en je met jezelf eraan ergeren en roepen dat het een schande is niet erg veel opschiet behalve jezelf het verzamelplezier te ontnemen.
Verder kan je inderdaad een replica naast een echt stuk leggen en zo het verschil zien.
Verder kan je inderdaad een replica naast een echt stuk leggen en zo het verschil zien.
-
- Lid
Je hebt gelijk natuurlijk, er is ook niets mis met replica's voor de door jou genoemde redenen. Je hebt me overtuigd.
Dan houd ik het bij mijn stelling dat ze moeten nakomen wat ze op hun website en bij de ingang beloven: geen replica's op de beurs in Duiven.
Dan houd ik het bij mijn stelling dat ze moeten nakomen wat ze op hun website en bij de ingang beloven: geen replica's op de beurs in Duiven.
- Bas ww2
- Lid
Of in ieder geval een stuk minder want daar ben ik het mee eens een beurs moet voldoende afwisseling hebben tussen replica en echt.
-
- Lid
Ik heb lieverdat repro als repro verkocht word dan als origineel .
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- Bas ww2
- Lid