Ze geven als antwoord "wij zien het verschil niet" ? Waarom organiseer je dan zo een beurs als je geen verstand van zaken hebt? Er lag een blad vol ijzeren kruizen (handelaar in de hoek) voor 20 euro per stuk of zo, er stond een groot bord bij "REPLICA'S". De verkoper probeert dus niet de boel op te lichten, dat even voor de duidelijkheid, maar het blijven replica's. Er waren ook véél handelaren met medailles en badges voor 10 euro = aan de prijs te herkennen als replica. Maar er waren ook veel handelaren met medailles en badges zonder prijzen, daar moet je eerst vragen wat iets kost. Daar heb ik dus wel moeite mee.
Er lagen ook veel replica dolken die wel als replica verkocht werden, maar zo overduidelijk replica (plastic handgrepen en zo) waren dat het pijn deed aan mijn ogen.
Voor mij horen replica's niet bij het verzamelen, tenzij je bijvoorbeeld een studie collectie hebt om de verschillen tussen replica's en originelen te bestuderen. Dat was hier niet het geval. Dit waren gewoon souvenirs niveau "sleutelhanger met een hakenkruis".
Volgend weekend Huizen, ik denk dat ik er ook heen ga. Ik woon net onder Utrecht, da's een klein uurtje rijden. Wvd, misschien zien we elkaar daar wel. Doe je een clownsneus op, dan kan ik je herkennen