Grevenbroekmuseum Hamont-Achel

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
kevin15
Lid

Grevenbroekmuseum Hamont-Achel

Bericht door kevin15 »

Hallo forumleden,
Als alles goed gaat begin ik aankomende maandag de 24e met mijn 2e fietstocht vanaf de achterhoek naar Hamont-Achel.
Ik heb deze route al eens eerder gefiets om shaq te halen en dat was ik dit keer weer van plan.
Maar deze keer wou ik ook graag een beetje de oorlogsmonumenten enz. die op deze route liggen bekijken.
Nou zag ik op internet dat er een museum zit in Hamont-Achel, Vanaf de prehistorie tot en met wo2.
Is iemand hier al eens geweest en is het de moeite waard om daar een kijkje te nemen?
En weet iemand of er nog mooie museums/bezienswaardigheden te vinden zijn rond boxmeer, helmond en valkenswaard?
Alvast bedankt.
Iwan
Lid

Re: Grevenbroekmuseum Hamont-Achel

Bericht door Iwan »

Via welke weg ga je naar Boxmeer?? woon in deze regio en welke straal rondom Boxmeer wil je aanhouden?
kevin15
Lid

Bericht door kevin15 »

Ik ga via Kleve richting Gennep Naar Boxmeer en dan door naar Sint anthonis.
Liefst niet te groote straal om de route, na 200 km gehad te hebben is 20 km een heel stuk.
Dacht zo rond een kilometer of 10, mocht er echt wat moois zijn dan kan het wel verder.
Rikkert
Lid

Bericht door Rikkert »

Het is wel een leuk museumpje maar heel veel moet je er natuurlijk ook niet van verwachten. De meeste dingen zijn dingen die uit Achel komen en die daar gevonden zijn.
Maar het is wel leuk om het te zien als je er toch dicht bij woont.
Plaats reactie