Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hallo iedereen,
Nu vrijdag ga ik op uitstap naar Ieper ik dacht eraan om het Passchendaele Memorial museum en het Flanders Field museum te gaan bezoeken maar mijn vraag is eigenlijk of iemand nog zeer intressante monumenten,musea kent om te gaan bezichtigen.
(Ik heb de uitstap eig nog niet goed gepland maar ik zou gewoon willen weten wat jullie echt de moeite vinden om te bezichtigen) Alle info is welkom
Een mooie wandeling kan je maken van de Menenpoort tot aan de Rijselpoort en daar kan je ineens op de Vesten het Ramparts Cemetery bezoeken
(persoonlijk vind ik dit één van de mooiste begraafplaatsen in Ieper)
Je hebt een auto begrijp ik?
Inderdaad, Passchendaele museum te Zonnebeke (met gereproduceerde Duitse en Engelse loopgraven en Engelse dugouts) Loop vanaf hier naar Tyne cot cemetery via de vml spoorlijn. Is meteen een mooi battle field tourtje (opmarsroute 12 oktober 1917)
Vanuit Zonnebeke:
- Duitse begraafplaats Langemark/Poelkapelle, vanuit hier doorrijden (Langemarkseweg) richting Ieper-IJzerlee, oversteken en op de Diksmuideweg naar links richting Essex farm cty (waar het beroemde gedicht "In Flanders fields" werd geschreven)
- of naar Polygon wood!
Vanuit Ieper de gehele boog van de mijnenslag (juni1917) met alle resterende kraters. "Pool of Peace" (Spanbroekmolen) is een heel bekende maar ook Caterpillar crater (naast hill 60) is zeer de moeite waard (de laatste aan de Zwarteleensestraat tussen Palingbeek en Zwarteleen) En Hill 60 zelf natuurlijk!
Vanuit Ieper de Meenseweg volgen naar Hooge Crater Museum: klein maar een geweldige collectie! Ligt naast Bellewaerde park. Kun je ook doorrijden naar Sanctuary wood met z'n originele herstelde loopgraven (ûhûh...)
Tip: koop van te voren het boek "Major en Ms. Holts battlefield tour guide to Ypres Salient". Staat echt alles in wat te zien is! Mooi duidelijk kaartje erin waar het exact ligt, het boek vertelt je het verhaal erachter. Noodzakelijke investering! Te koop in Flanders Museum op de markt.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."