Blockhaus, Reichstag, Technikmuseum

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Thompson
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer

Blockhaus, Reichstag, Technikmuseum

Bericht door Thompson »

Onlangs nog eens naar blockhaus geweest, toch de moeite waard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berlijn;

Een interessant stuk van de Reichstag bezocht, stukken muur die zijn volgeschreven door Russische soldaten, na de oorlog bedekt geweest door houten platen en door de architect deels bewaard. (haatdragende zijn verwijderd)

Afbeelding

Afbeelding

Technikmuseum zeker ook een aanrader in Berlijn, zeker qua vliegtuigen en v1 ed.. (onwaarschijnlijk groot gebouw)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
matthijsdedie
Lid

Re: Blockhaus, Reichstag, Technikmuseum

Bericht door matthijsdedie »

Laatst met school ook geweest, Ik moet zeggen dat het technikmuseum inderdaad een aanrader is! Veel vliegtuigen en dergelijke uit de oorlog.
Altijd op zoek naar duits!
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 56 keer
Ontvangen: 101 keer

Bericht door asjemenou »

Thompson schreef:Berlijn;

Een interessant stuk van de Reichstag bezocht, stukken muur die zijn volgeschreven door Russische soldaten, na de oorlog bedekt geweest door houten platen en door de architect deels bewaard. (haatdragende zijn verwijderd)
Interessant. Ik ben onlangs ook in de Reichstag geweest maar heb deze namen van de Sovjet-Russische soldaten niet gezien. Na de aanmeldingsprocedure kon ik met de lift het dak op van de Reichstag. Op het dak zelf staat wel de naam van een Sovjet-Russische soldaat vermeld maar dat was het dan ook.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Thompson
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Thompson »

asjemenou schreef:
Thompson schreef:Berlijn;

Interessant. Ik ben onlangs ook in de Reichstag geweest maar heb deze namen van de Sovjet-Russische soldaten niet gezien. Na de aanmeldingsprocedure kon ik met de lift het dak op van de Reichstag. Op het dak zelf staat wel de naam van een Sovjet-Russische soldaat vermeld maar dat was het dan ook.
Volgens mij zijn bepaalde stukken enkel met gids te bezoeken.
Plaats reactie