Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Cas schreef:Vorige week ook geweest, super, alleen de busreis naar boven erg prijzig. Uitzicht was helaas niet zoals we gehoopt hadden omdat er erg veel bewolking was.
Dat is balen! Uitzicht is namelijk prachtig. Ik ga niet zo snel meer naar boven. De busreis zo vlak langs het ravijn vond ik minder prettig dan de prijs.
We hadden ook te voet willen gaan, maar drie uur lopen bij 30 graden met rugtas en iemand met mindere conditie (lees mijn vrouw) bleek na een kwartier toch niet zo verstandig, althans, de drie uur zouden er dan vijf geworden zijn.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Cas schreef:We hadden ook te voet willen gaan, maar drie uur lopen bij 30 graden met rugtas en iemand met mindere conditie (lees mijn vrouw) bleek na een kwartier toch niet zo verstandig, althans, de drie uur zouden er dan vijf geworden zijn.
Ja dat kan ik me dan wel weer voorstellen lopend is het een beste klim.
De busreis naar boven zat inderdaad rond 16 euro p p, maar ik ging er eigenlijk al vanuit dat deze dag aardig wat centjes ging kosten. Ik had op internet gelezen dat je het beste vroeg aanwezig kan zijn ivm de toeristenmassa's. En wat was ik blij dat ik dat gelezen had!
Het weer was gelukkig erg helder en de rij voor de lift was geen 75 meter lang, wat hij aan het einde van de ochtend dus minimaal wel was...
Maar het was in iedergeval zeker de moeite waard! Leuke ervaring en een paar leuke souvenirtjes eraan over gehouden!
Mochten er geinteresseerden zijn kan ik nog een paar foto's plaatsen die ik er gemaakt heb van het adelaarsnest, de ruïne van de berghof en het uitzicht vanaf het niet meer bestaande theehuisje.
Als jullie echt Now & Then video's over Berchtesgaden/Obersalzberg willen zien, dan nodig ik jullie graag uit om mijn serie uit 2013 bestaande uit zes afleveringen te bekijken. Volgende week ga ik terug en zal ik vijf nieuwe afleveringen uitbrengen. En als je het bevalt, ik bivakeer ook nog een paar dagen in Nürnberg, dus een Now & Then over die stad komt er ook aan.
ruiterjm schreef:Als jullie echt Now & Then video's over Berchtesgaden/Obersalzberg willen zien, dan nodig ik jullie graag uit om mijn serie uit 2013 bestaande uit zes afleveringen te bekijken. Volgende week ga ik terug en zal ik vijf nieuwe afleveringen uitbrengen. En als je het bevalt, ik bivakeer ook nog een paar dagen in Nürnberg, dus een Now & Then over die stad komt er ook aan.
Echt mooi gedaan ruiterjm. Hier kan ik uren naar kijken. Ik ben er nog nooit geweest maar door die filmpjes van jullie krijg ik wel zin om me koffers te pakken.
ruiterjm schreef:Als jullie echt Now & Then video's over Berchtesgaden/Obersalzberg willen zien, dan nodig ik jullie graag uit om mijn serie uit 2013 bestaande uit zes afleveringen te bekijken. Volgende week ga ik terug en zal ik vijf nieuwe afleveringen uitbrengen. En als je het bevalt, ik bivakeer ook nog een paar dagen in Nürnberg, dus een Now & Then over die stad komt er ook aan.
Obersalzberg Now & Then. Vorig jaar hebben we het terrein van de voormalige Berghof bezocht, gingen we ondergrond via Hotel zum Türken & Gästehaus Hoher Göll en liepen we naar de Mooslahnerkopf. We gingen omhoog naar het Kehlsteinhaus en tenslotte maakten we een bootreis op de Königsse en Obersee.
Twee weken geleden bezocht ik Obersazlberg opnieuw om de dingen te zien die ik vorig jaar had gemist. Het ziet er naar uit dat er vijf nieuwe afleveringe komen. Laten we beginnen met aflevering 7 over het voormalige Kampfhäusl. Enjoy!
Mooie filmpjes! Gaaf! Ik ben er zelf geweest. We hadden die dag top weer, een geweldig uitzicht! Ik snap wel dat het daar gebouwd is.
Echter als je lest hoe het er daar aan toe ging, dat is voor de lokale bevolking ook niet echt fraai geweest...maar goed!