Reis Normandië
- joeri681
- Lid
- Contacteer:
Reis Normandië
In oktober ga ik 4 dagen naar Normandië, nu wil ik graag weten of jullie nog bezienswaardigheden weten die aan te raden zijn?
alvast bedankt!
alvast bedankt!
- Timster
- Lid
Re: Reis Normandië
Zoek ff goed rond op dit forum. Is al wel eens vaker besproken.joeri681 schreef:In oktober ga ik 4 dagen naar Normandië, nu wil ik graag weten of jullie nog bezienswaardigheden weten die aan te raden zijn?
alvast bedankt!
Verder kun je onderstaand filmpje eens bekijken. Staan wat tips waar ik ben geweest.
https://www.youtube.com/watch?v=glMf74riHXY
Gr.
- joeri681
- Lid
- Contacteer:
Bedankt!Timster schreef:Zoek ff goed rond op dit forum. Is al wel eens vaker besproken.joeri681 schreef:In oktober ga ik 4 dagen naar Normandië, nu wil ik graag weten of jullie nog bezienswaardigheden weten die aan te raden zijn?
alvast bedankt!
Verder kun je onderstaand filmpje eens bekijken. Staan wat tips waar ik ben geweest.
https://www.youtube.com/watch?v=glMf74riHXY
Gr.

- Iwan
- Lid
Ligt er ook aan welk gebied/deel je wil bezoeken en hoeveel kilometers je per dag wil afleggen..Heb eft nog een planning liggen van mijn laatste bezoek..
- joeri681
- Lid
- Contacteer:
Ik wil een rondreisje maken langs het kustgebied en ook wat binnenlandse dorpen zoals Sainte-Mère-Église en Caen.Iwan schreef:Ligt er ook aan welk gebied je wil bezoeken en hoeveel je per dag wil doen..
- Timster
- Lid
Op http://www.strijdbewijs.nl staan ook mooie routes.joeri681 schreef:Ik wil een rondreisje maken langs het kustgebied en ook wat binnenlandse dorpen zoals Sainte-Mère-Église en Caen.Iwan schreef:Ligt er ook aan welk gebied je wil bezoeken en hoeveel je per dag wil doen..
- Wijnhoven NL
- Lid
Wat dacht je van de Amerikaanse begraafplaats in Colleville-sur-Mer. Bekend uit Saving Private Ryan. Ligt op een klif aan zee en is zeker de moeite waard. Je moet wel even door de detectiepoortjes en langs de Amerikaanse bewaking. (dit Frans grondgebied is in leengebruik bij de Amerikaanse overheid)

Cimetière Américain (Omaha Beach)
14710 Colleville-sur-Mer

Cimetière Américain (Omaha Beach)
14710 Colleville-sur-Mer
Laatst gewijzigd door Wijnhoven NL op 14 aug 2014, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wijnhoven NL
- Lid
Of Pointe du Hoc. Hebben we in 2011 bezocht en is ook wel interessant

We kwamen zelfs nog een paar veteranen tegen
Pointe du Hoc, 14450 Cricqueville-en-Bessin, Frankrijk

- joeri681
- Lid
- Contacteer:
Die staan alle 2 ook zeker op mijn lijstje!Wijnhoven NL schreef:Of Pointe du Hoc. Hebben we in 2011 bezocht en is ook wel interessant
Bedankt voor je reactie

- Jules95
- Lid
Misschien een beetje laat maar het flakturm museum in ouistreham is heel indrukwekkend
- Der Blitz
- Lid
daar zijn zo veel bezienswaardigheden dat je dat op vier dagen tijd niet gezien krijgt. Ook bezichtigingswaardig is zeker het complex te saint nazaire! groot complex voor u boat.
groeten
groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen