Van de week dankzij het geweldige weer maar weer eens richting Overloon gereden. Ik had wat vernomen van het nieuwe paviljoen mbt de slag om Overloon en was nieuwsgierig of er nog wat verandert was. Het museum viel me weer tegen, het nieuwe paviljoen is leuk gedaan wel van die interactieve prut maar leuk. In de grote hal kreeg ik t gevoel dat er eea verdwenen was, de hoek waar voorheen "de bunker" stond (staat op de site als een permanente expositie aangegeven) was grotendeels leeg. Ik heb overigens geen originele WO2 US pot kunnen herkennen alleen maar rear seam swivel bails, was de vorige keren ook al opgevallen dat er veel swivels stonden maar heb er nu eens goed naar gekeken, thuis op de kast staan meer originele als in het hele Overloon museum. De hal naar het documentatiecentrum was ook flink opgeruimd op enkele Duitse vrachtwagens na stond er niets (heb wel 2 of 3 stukken die voorheen op die plaats stonden in de grote hal zien staan maar zonde het gaf dit deel nou net ff wat het nodig had). Het documentatiecentrum is verders geen spatader verandert alleen dat de maquette mbt de slag om Overloon verplaatst is naar het nieuwe paviljoen en de bak waar deze in stond voorzien is van een deksel met een mooi tapijtje er op.. Let wel voor het grote publiek is dit natuurlijk een geweldig museum men krijgt veel materiaal te zien maar ik merk aan mezelf (ik lijk wel een enorme azijnp.ss.r) dat ik steeds selectiever en verwender wordt mbt mijn museumbezoek. Is dan alles kommer en kwel, nee natuurlijk niet er staat een geweldige Duitse para collectie, de 1000 bommen en granaten expositie is zeerzeker ook de moeite waard en in de grote hal staan enkele mooie diorama`s sommige kloppen dan wel van geen kant maar daar moet je doorheen kijken.
ff een kleine impressie