Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben benieuwd of er nog mensen van het forum hier naar de Market Garden dagen gaan die beginnen op 12-09-2014 en ongeveer eindigen op 21-09-2014.
Zo ja, waar ga je dan naartoe en op welke dagen? Ik ben zelf wel heel benieuwd naar enige re-enactment activiteiten en eventuele militaria markten. Ik heb gelezen dat er op zondag 14 september een mooi re-enactment spektakel gaat plaats vinden op het ''base camp'' in Veghel. Iemand hierover meer informatie?
En zijn er mensen op de hoogte van militaria markten tijdens deze Market Garden dagen? Hoor het graag en misschien kunnen we meeten op een van deze dagen.
Alvast bedankt
Gr
Tom
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
Ik denk dat het zeker de moeite waard is om eens in Nijmegen en omgeving te gaan kijken. En dan met name op 20 en 21 september. Ik zelf ben van plan om hier nog wat foto's van de herdenkingen te plaatsen. Hier wat interessante activiteiten misschien heb je er wat aan:
18 september 2014:
Luchtlanding 82nd US Airborne Division begeleid door historisch-militaire voertuigen van de re-enactors van het Britse XXX-Corps.
Tijd: 09:00 Lokatie: Landgoed Den Heuvel, Wylerbaan 8 Groesbeek
In het Valkhof park in Nijmegen komt een kampement dat vanaf vrijdagavond (19 sept) tot zaterdagavond (20 sept) is geopend.
Een Duitse bunker onder het Valkhof zal voor de eerste keer worden opengesteld voor het publiek. S 'middags (20 sept) komen er zo'n 600 historische voertuigen naar de Waalkade.
Op 21 september
12.00-18.00 Parkeerplaats Vasim (1 min. lopen van 20septemberplein)
Ism Liberation Task Force en Koninklijke Landmacht. Méér dan 150 militaire voertuigen uit heel Europa van vroeger en nu staan te pronken op een plein. De eigenaren van de voertuigen vertellen enthousiast over hun passie. Een indrukwekkende verzameling voertuigen met een live verhaal.
Waalcrossing
14.00-15.30 uur
Vanaf de originele Market Gardenlocatie (bij De Oversteek) speelt de Koninklijke Landmacht de Waalcrossing na met de huidige 82nd Division. De Landmacht nodigt veteranen uit deel te nemen. Er vertrekken drie maal boten met de huidige 82nd division ‘All Americans’ naar de overkant. Zij peddelen zonder motor. D.m.v. soundblasts en technische effecten zal het een zeer realistische en spectaculaire nabootsing worden.
Bedankt voor de info. Zitten zeer leuke activiteiten/evenementen bij die ik misschien wel ga bezoeken! Nogmaals dank voor de informatie! Zijn er meer mensen die nog meer leuke activiteiten weten?
Hoor het graag!
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
Ons basecamp te Veghel, gelegen aan de Corridor/’T Heiligt (achter BAS Volvo), is dagelijks geopend van 14 t/m 20 september voor het publiek. De openingstijden zijn van 10.00 uur t/m 21.00 uur.
Toegangsprijs
Stichting Operatie Market Garden 2014 is een stichting van vrijwilligers welke op non-profit basis dit unieke en bijzondere evenement organiseert. Dit maakt het mogelijk om de toegangskosten voor u zo laag mogelijk te houden. Onze tarieven zijn als volgt:
Volwassenen individueel: € 3,-- p.p.
Groepen > 10 personen: € 2,-- p.p.
Kinderen tot 8 jaar: gratis
Kinderen tot 12 jaar: € 2,-- p.p.
Parkeren: € 3,-- per voertuig per dag(deel);
Veteranen (+ eventueel 1 begeleider): gratis toegang op vertoon van hun geldige veteranenpas;
Consumptiebonnen: € 1,50 per bon.
Voor diegene die het Base camp in Veghel gaan bezoeken, is het een kleine moeite om ook een kijkje te nemen in het Klondike gebouw in Veghel. Hier is vanaf vandaag 14;00 een expositie te bewonderen. Een groot deel van de Britse bijdrage aan deze expositie komt uit mijn collectie.
Ik ben vandaag (maandag) op het beursje op de basecamp veghel geweest. Dat was behoorlijk teleurstellend. Klein en beperkt wo2 materiaal aangeboden. Veeeel na-oorlogs.
Maar misschien dat daar komende dagen enige verandering in gaat / kan komen ?
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944