Einde War & Peace Revival Show?

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Einde War & Peace Revival Show?

Bericht door earlymb »

Gisteren heeft organisator Rex Cadman aangekondigd dat de komende editie van W&P de laatste zal zijn die hij organiseerd, en dat zou best wel eens het einde kunnen betekenen van het grootste militaire voertuigen- en re-enactment evenement ter wereld...

http://www.thewarandpeacerevival.co.uk/

Ik ben er heel wat keren geweest en het is een belevenis opzich. Ik hoop dan ook van harte dat iemand het stokje van Rex overneemt.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Einde War & Peace Revival Show?

Bericht door Jim »

Ik heb gisteren dit filmpje op youtube gezien. Ik ben er een paar maal geweest. Een paar maal alle dagen en enkele keren het weekend.
Elke keer viel mijn mond open van hoeveel er nog is. Als voornamelijk Brits verzamelaar heb ik bundels webbing en andere materialen gezien die voor zeer lage prijzen te koop zijn. Spijker bajonetten in het bewaarvet in grote boxpallets voor pakweg €2,50. Echter ook belachelijke prijzen voor items en maandag ochtend ligt het bij de vuilnis.
Ook heel leuke zaken om alleen al te zien.

Maar je ziet ook door de bomen het bos niet. Een unieke belevenis.

Ik vrees dat het niet zomaar is over te nemen door iemand. Zoiets groeit langzaam. Elk jaar leert (een goede organisator) er iets bij. Luistert naar kritiek en probeert dat het jaar erop te verbeteren. Zo bouw je contacten op die jouw en mede-organisatoren /team leren te vertrouwen en kunnen vertrouwen.

Het zou kunnen door een persoon die er ervaring mee heeft maar desondanks een paar keer begeleid zou moeten worden. Om te voorkomen dat er nodeloze fouten gemaakt gaan worden die afbreuk doen en mogelijk fataal zouden kunnen zijn voor de toekomst van het evenement.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Einde War & Peace Revival Show?

Bericht door earlymb »

Tja, ik heb er inderdaad ook ladingen gedateerde webbing weggehaald voor de kiloprijs, en ook een aantal van die bajonetten. Na 2 dagen waren ze allemaal weg, ik vermoed opgekocht door een andere handelaar...

Het is jammer dat het zo abrupt gaat, maar ik denk dat er een redelijke kans is dat indien iemand bereidt is om de kar te gaan trekken Rex nog wel een tijdje met hem meeloopt als mentor. Bovendien is de rest van het team er ook nog, dus die persoon zal niet alleen staan. Naar verluidt zijn er ook al een aantal reacties van geïnteresseerden gekomen. Tenslotte zijn er aanzienlijke financiële belangen bij dit evenement.

Ik ben blij dat ik dit jaar weer ga, dan maak ik de wellicht laatste van de 'originele' W&P's nog mee! :)
Plaats reactie