Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
marcusb
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 dec 2011, 14:51

Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Bericht door marcusb »

Dead Man's Corner heeft in juni een uitbreiding gekregen in de vorm van een simulator met als titel "D-Day Experience". Tevens is er een expositieruimte die kan bezichtigen voor en na de experience. Ik heb het museum en de experience inmiddels bezocht en ik vond de experience erg tof, een aanrader. Ook de expositieruimtes zijn leuk opgezet. Mocht je naar Normandië gaan dan moet je zeker even langsgaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

h[img]ttp://www.ww2-experience.nl/images/stories/de ... r07809.jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje wat je kunt verwachten:
https://www.youtube.com/watch?v=4Iv_yxJY98Q

Tevens een filmpje waarbij een veteraan de experience beleeft. Je ziet dan wat de experience beleving is, mocht je nog heen gaan dan is misschien wel de verassing enigszins weg... eigen keuze...:-)
https://www.youtube.com/watch?v=xrIql3b5k1s
Gebruikersavatar
Wijnhoven NL
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 sep 2012, 12:15

Re: Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Bericht door Wijnhoven NL »

Mooie foto's. Ik hou hem in mijn achterhoofd voor een volgend bezoek aan Normandië.
Bedankt voor het delen.
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2012, 08:44

Re: Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Bericht door Blastmaster1972 »

Ik vond Dead Man's Corner vroeger gezelliger. Beter.

Ik bezoek museums om voorwerpen te zien, uniformen, wapens. Ik hoef niet zo nodig een "experience"...

Mvg,

Jos
Prepare for the unknown by studying how others in the past have coped with the unforseeable and the unpredictable. George S. Patton
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Bericht door Jim »

De betreffende C-47 is voor hetzelfde doel gebruikt in de tv serie Band of Brothers. Ik had al heel lang geleden van de uitbreidings plannen gehoord maar was het na al die jaren weer vergeten. Toen was er meen ik sprake dat er in de romp ook nog een paar in springuitrusting geklede poppen zouden komen te zitten.
Jammer is wel een beetje dat de schermen niet op de orginele venster lokatie zitten maar daarboven. Maar ja dan zou ieders hoofd een scherm blokkeren.
Was ook leuker geweest als men iets meer aankleding had in de vorm van first aid equipment, kabel, teksten e.d.
Maar ja dan moet je weer oppassen voor dieven.

Het is niet een geheel nieuw idee. In het IWM te Londen had men eens een simulator waarmee je de vlucht van een mosquito na kon doen tijdens de Operatie Chastide. De raid op een Franse gevangenis. Echter dit is wel beter vormgegeven. Je zit in een orginele c-47. En je kijkt naar kleuren beelden.

Tegenwoordig willen veel musea een experiance aanbieden / hebben om ook die niet zo historisch / uniform / uitrusting geinteressseerde aan te trekken.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
RoyV
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 sep 2014, 12:26

Re: Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Bericht door RoyV »

Interessant, bedankt voor het plaatsen.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Bericht door Erik »

Jim schreef:Tegenwoordig willen veel musea een experiance aanbieden / hebben om ook die niet zo historisch / uniform / uitrusting geinteressseerde aan te trekken.
Tja...
Ben zelf nog niet emotioneel helemaal over de "Airborne experience" van Hotel Hartenstein. Maar de trend is gezet inderdaad. Gewoon maar een keer extra slikken en voorwaarts...
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Bericht door Jim »

Erik schreef:
Jim schreef:Tegenwoordig willen veel musea een experiance aanbieden / hebben om ook die niet zo historisch / uniform / uitrusting geinteressseerde aan te trekken.
Tja...
Ben zelf nog niet emotioneel helemaal over de "Airborne experience" van Hotel Hartenstein. Maar de trend is gezet inderdaad. Gewoon maar een keer extra slikken en voorwaarts...
Die experience had in die vorm voor mij ook niet gehoeven. Het verhaal wat ze brachten "We zijn geen museum voor verzamelaars" vond ik nogal een botte gedachtengang.
Ik had/ heb de stille hoop dat het in de loop der tijd langzaam weer wat meer items / foto's te zien gaan krijgen. Vind het in het gebouw wel erg kaal.

De stukjes vakmanschap als de grote 3D plattegrond, De schaalmodellen van de Horsa's en de brug zijn wat mij betreft top stukken. Hadden ze wat mij betreft zelfs iets mogen uitbreiden. Dat zijn dingen die de jeugd van alle leeftijden nog aanspreken. Hopelijk dat de nieuwe directeur, enigzins het museum weer "hersteld" richting oude uitstraling.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Bericht door Timster »

Ik ben afgelopen zomer ook bij de D-day experience geweest. Vond het vrij waardeloos. Het kleine museum loop je zo door heen, waarna je heel erg lang moest wachten voor je plaatst kon nemen in een briefing room. Hier werd je dan gebriefd door een 3D holgram. Op zich was dit aardig gedaan, maar duurde best lang. Daarna mocht je plaats nemen in de C47. De beelden die werden afgespeeld op de schermpje waren echt van een bedroefende kwaliteit. In de tijd waar je prachtige computer gestuurde beelden uit je pc kan laten rollen ga je grafisch ineens 10 jaar terug in de tijd. Als ze dit beter doen krijg je er al een heel ander gevoel bij.
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: Uitbreiding Dead Man's Corner Museum

Bericht door jappie »

Helaas was de D-Day experience toen ik de eerste week van juni in Normandië was nog niet open.

Wel in de simulatie van Batterie de Merville geweest. Het was mijn eerste keer in Normandië en moet zeggen dat ik die simulatie al erg mooi gemaakt vond.
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Plaats reactie