Bunkermuseum zoals Azzeville

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Chillax
Lid

Bunkermuseum zoals Azzeville

Bericht door Chillax »

Vorig jaar ben ik in Normandië o.a. in het museum van Batterie d'Azeville geweest. Dit vond ik eigenlijk wel een van de hoogtepunten van m'n hele tour in Normandië, omdat ik door de audiotour de sfeer echt goed kon proeven in de bunkers. Ik vind bunkers sowieso wel interessant, dus wellicht dat dat ook bijdraagt. Ik vond dat door de audiotour de bunkers echt tot leven kwamen terwijl het zonder audiotour meer gewoon wat stukken beton zijn om het zo maar even te zeggen.

Nou vroeg ik me af of jullie weten waar ik nog meer van dit soort bunkers kan vinden waarbij je met een audiotour wordt rondgeleid. De bunkers bij Raversijde staan al op m'n lijstje die lijken me wel interessant, evenals La Coupole. Het hoeft niet perse van de atlantik wall te zijn, maginot linie Westall/Siegfried linie of iets in de Ardennen is ook prima :)
Jan m
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Bunkermuseum zoals Azzeville

Bericht door Jan m »

Raversijde is sowieso een aanrader. Ben er vorig jaar geweest en was erg de moeite waard.
jurgen
Lid

Re: Bunkermuseum zoals Azzeville

Bericht door jurgen »

Inderdaad. Raversijde is toch één van de best bewaarde Atlantikwall stukken die er nog bestaan. Groot en knap ingericht met verschillende diorama's in de bunkers zelf.
Plaats reactie