In sommige gevallen heb ik er een toen foto bij gezocht, dit zal niet altijd exact het zelfde type zijn maar dat moeten de kenners me maar vergeven

Dit is deel 2
Deel een over de Duitse tanks staat hier

De Renault FT 17 (Frans) een tank uit de Eerste Wereldoorlog maar ook gebruikt in de Tweede de zwart/wit foto is uit WO1

De Renault R35 is een lichte Franse infanterietank
Op de zwart/wit foto een Duitse inspectie van een buitgemaakt exemplaar.

De Laffly V15T was een Franse artillerie trekker.

Hotchkiss H35/39 (Frans) dit is de H39 uitvoering.
De zwart/wit foto is gemaakt in 1944 Franse H39 in Duitse dienst.

De AMC 35 (Frans) was een Franse tank uit de Tweede Wereldoorlog die ook door België is ingezet.
De zwart/wit foto is een AMC 35 in Duitse dienst.

25 mm Hotchkiss anti-tank gun (Frans)

Panhard AMD 178 (Frans)

De Char B1 is een zware Franse tank uit het Interbellum.

SOMUA S35 (Frans)

47 mm APX anti-tank gun (Frans)

Charles de Gaulle (Rijsel, 22 november 1890 - Colombey-les-Deux-Églises, 9 november 1970) was een Frans militair en politicus. Hij vocht tijdens de Eerste Wereldoorlog als officier in de Slag bij Verdun, was de leider van een Franse regering in ballingschap tijdens de Tweede Wereldoorlog en werd de eerste president van de door hem ontworpen Vijfde Republiek (1959-1969)

Het voertuig, een artillerie trekker waarmee zijn kist vervoert werd staat in het museum.

Renault UE Chenillette (Frans)

Comet tank (Engels)

Mk IV Churchill (Engels) de zwart/wit foto is een uitgeschakelde Chuchill in Dieppe die is blijven staan na de Canadese invasie,
overigens een andere uitvoering dan in het museum.

Mk III Valentine (Engels)

M3 Grant (USA)

M4 Sherman (USA)

M26 Pershing (USA)
Zwart/wit foto: M26 Pershing tijdens de oorlog in Korea (1950)

T-34 (Sovjet Unie)

T-54/55 (Sovjet Unie)
Het Franse leger maakte tijdens de eerste Golfoorlog Irakese tanks buit en een staat in het museum.

Voor meer toen & nu meld je aan op mijn Facebook pagina