Hallo lieden,
Ik ga eind september een weekend naar de Ardennen en wil graag de Maginot linie bekijken. Hebben jullie tips, do's and don't's en belangrijke adviesen?
Maginot linie
- Peter M
- Lid
Er is zeker nog wat van te zien, als je via Luxemburg richting Metz-Nancy rijdt, staat er zo'n bruin touristisch bord met een pijl op langs de kant van de autosnelweg. Het wijst naar restanten van de linie, ergens in de verte, het ziet er bijzonder infrukwekkend uit.
Van dichtbij heb ik er nog niets van gezien, ik meen mij wel een site te herinneren met daarop al de bezienswaardigheden, ik zal eens gaan zoeken.
Van dichtbij heb ik er nog niets van gezien, ik meen mij wel een site te herinneren met daarop al de bezienswaardigheden, ik zal eens gaan zoeken.
-
- Lid
De Franse Maginotlinie, die zich uitstrekt vanaf Longuyon tot aan de Zwitserse grens en zich ook in de Franse Alpen voortzer, bezit nog steeds hele interessante gedeelten die een bezoek meer dan waard zijn. Een aantal ouvrages (werken, forten) zijn zelfs voor het publiek geopend. Een bezoek daarvan is heel interessant.okke schreef:Eén van jullie wel eens (een deel van) de Maginot linie bekeken? Is er nog wat van te zien? En zo ja; waar zijn indrukwerkkende stukken?
Een voorbeeld is het ouvrage Fermont, gelegen tussen Longwy en Longuyon. De gehele technische installatie daarvan is nog aanwezig en funktioneert voor het grootste gedeelte (liften, elektrische trein). Een bezoek duurt 2 à 2,5 uur en geeft een goede indruk.
Hans
Nederlandse gids in Fermont
-
- Lid
Het bruine bord tussen de grens en Thionville wijst naar een manschappen nderkomen dat, rijdend naar het zuiden, aan de linkerkant van de snelweg ligt.antwerpx schreef:Er is zeker nog wat van te zien, als je via Luxemburg richting Metz-Nancy rijdt, staat er zo'n bruin touristisch bord met een pijl op langs de kant van de autosnelweg. Het wijst naar restanten van de linie, ergens in de verte, het ziet er bijzonder infrukwekkend uit.
Dit is een deel van de abri Kanfen, waar een gedeelte gesloopt is om plaats te maken voor de snelwegg. De vaste koepel staat momenteel bij de Abri van Zeiterholz, die daar ook in de buurt ligt.