Militair Weekend Hembrug Zaandam 2016
- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 29 keer
- Contacteer:
Militair Weekend Hembrug Zaandam 2016
Komend weekend is de 3e editie van het Militair Weekend Hembrug Zaandam: http://www.militairweekendhembrug.nl/
Het wordt gehouden op het militair-historische Hembrug terrein te Zaandam. Er zal een beurs zijn, modelbouw, re-enactment, voertuigen etc. van WO1 t/m einde Koude Oorlog. Vorig jaar was er best veel te zien, meer informatie staat op hun website.
Het wordt gehouden op het militair-historische Hembrug terrein te Zaandam. Er zal een beurs zijn, modelbouw, re-enactment, voertuigen etc. van WO1 t/m einde Koude Oorlog. Vorig jaar was er best veel te zien, meer informatie staat op hun website.
-
- Lid
- Gegeven: 34 keer
- Ontvangen: 37 keer
Re: Militair Weekend Hembrug Zaandam 2016
Geen idee,eens geweest met een vlooienmarkt en de ruimte ervan was groot,weteniet hoe het nu ingedeeld is
Misschien dat ik zaterdag erna toe ga
Misschien dat ik zaterdag erna toe ga
-
- Lid
Ben vorige keer geweest. De living history was leuk. Beurs stelde niet veel voor, tenminste niet als je geïnteresseerd bent in originele wo2 militaria.
- earlymb
- Moderator
- Contacteer:
http://www.militairweekendhembrug.nl/militariamarkt/patrickh schreef:Is de beurs groot?
Geen idee of dit een complete lijst is, maar ik denk dat er vorig jaar een stalletje of 30 was. Het is een jong evenement dat nog aan het groeien is, dus hopelijk is de beurs dit jaar weer iets groter.
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
De Vereniging Historische Militaria (VHM) zal aanwezig zijn met een presentatie NLD leger in bivak 1916 omstreeks, NLD leger mobilisatie 39-40 met een stuk 7-veld in opstelling (nog niet geheel zeker, hangt van het A.S.K.-museum af) en een Landsverk M.38 en daarbij nog met wat WO2 groepen zoals Franse S.A.S., U.S. Infantry etc.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
- earlymb
- Moderator
- Contacteer:
Ook Mars is aanwezig met verschillende werkgroepen, waaronder de 17th Armored Engineers en 'Het Vergeten Leger - Nederlands-Indië 1945-1950'.
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Gaaf! Die wil ik al een tijdje eens zien en spreken! Freue mich!earlymb schreef:Ook Mars is aanwezig met .... 'Het Vergeten Leger - Nederlands-Indië 1945-1950'.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
- earlymb
- Moderator
- Contacteer:
Zo moeilijk ben ik toch niet te bereiken hier?Erik schreef: Gaaf! Die wil ik al een tijdje eens zien en spreken! Freue mich!
Maar we staan op een grasveldje ergens in/bij het WO2-gebied, kom gezellig even buurten!
- earlymb
- Moderator
- Contacteer:
We zijn inmiddels alweer een week verder, maar ik moet zeggen dat ik een erg leuk evenement heb gehad! Prachtig weer (goed passend bij een tropen-uitbeelding), een prima locatie op een veld tussen voor-oorlogse fabriekshallen waar een leuk kampementje hebben kunnen opzetten, inclusief een moderne pompinstallatie die prima te gebruiken was als basis voor een mitrailleurpost.
Dit zijn de enige foto's die ik in de gauwigheid even gemaakt heb, maar het geeft wel een beetje een indruk.
Dit zijn de enige foto's die ik in de gauwigheid even gemaakt heb, maar het geeft wel een beetje een indruk.